Aplikacje webowe

Nostromo - zarządzanie projektami dla zespołów z rejestracją czasu pracy

Grzegorz Ułan
Nostromo - zarządzanie projektami dla zespołów z rejestracją czasu pracy
Reklama

Pod ostatnim wpisem, w którym dzieliłem się z Wami innym projektem Gridle Chat, jeden z Czytelników spytał, czy znamy podobne narzędzie, ale z rejestracją czasu pracy. Znalazłem takowe, jest nim Nostromo.

Oprócz wspomnianej funkcji mamy tu pełnoprawną aplikację webową do zarządzania projektami w zespołach. Konstrukcja całości przy tym jest do bólu prosta i nie uświadczymy tu zbytniego przeładowania niepotrzebnymi funkcjami.

Reklama


Planowane projekty, rozdzielone są od tych w trakcie, nad którymi zespół aktualnie pracuje. Przy czym możemy je też przenosić pomiędzy tablicami.

https://nostromo.io/images/sections/project-planning-nostromo.mp4

 

Tablice te podzielone są na kolumny, które możemy nazwać po swojemu lub dodać nowe, domyślnie wprowadzone są trzy: do zrobienia, w trakcie i zrobione. Poszczególne zadania możemy przenosić pomiędzy kolumnami metodą przeciągnij i upuść, a dodawanie osób odpowiedzialnych za zadanie odbywa się jednym kliknięciem plusa.

https://nostromo.io/images/sections/kanban-board-nostromo.mp4

 

Reklama

Co z tym zarządzaniem czasem pracy? Możemy wpisywać godziny, które poświęciliśmy na dane zadanie, bezpośrednio wchodząc w poszczególne projekty lub w osobnej zakładce, gdzie mamy wyszczególnione wszystkie projekty i wszystkich członków zespołu.


Reklama

W osobnym okienku wpisujemy, co zrobiliśmy wybierając odpowiednią opcję z rozwijanej listy, czas pracy oraz możemy dodać też własny komentarz.

https://nostromo.io/images/sections/time-tracking-nostromo.mp4

 

W osobnej zakładce możemy też wspólnie z zespołem pracować nad różnymi graficznymi makietami naszych projektów, dodając do nich własne komentarze i uwagi.

https://nostromo.io/images/sections/design-collaboration-nostromo.mp4

Reklama

 

Na koniec pozostaje jeszcze funkcja raportów, gdzie możemy podejrzeć zsumowany czas pracy członków zespołu oraz ile czasu łącznie zostało poświęconego na poszczególne działania.


Każdy z członków zespołu ma też własną tablicę, gdzie może podejrzeć wszystkie swoje aktywności, przypisane zadania czy opcję tworzenia własnych punktów do zrobienia.

https://nostromo.io/images/sections/personal-todo-list-nostromo.mp4

 

Jakieś minusy? Zdecydowanie brakuje tu aplikacji mobilnej, a wersja na przeglądarkę mobilną jest nieużywalna. Ale zdaje sobie sprawę, że tworząc Nostromo, twórcy chcieli się skupić wyłącznie na wygodzie i użyteczności dostosowanej do korzystania na desktopach.


No i cena, nasz Czytelnik prosił o narzędzie darmowe lub względnie tanie. Niestety, Nostromo to płatny serwis. Cennik rozbity jest tu na kilka opcji, zależnych od liczby członków w zespole. W najtańszej opcji dla dwóch użytkowników zapłacimy 10$ za miesiąc, w najdroższej dla większych zespołów od 11 do 20 użytkowników cenę ustalono na 100$ w miesiącu.


Czy warto? Narzędzie jest bardzo przydatne, możemy w nim nie tylko wygodnie zarządzać projektami, ale na bieżąco mieć wgląd w czas pracy, co często pozwala na lepsze i bardziej produktywne rozplanowywanie pracy w dalszych projektach. No i świetnie sprawdzi się przy rozliczaniu się z czasu pracy członków zespołu.

Nostromo jest darmowe przez pierwszy miesiąc, więc można na spokojnie sprawdzić w działaniu w swoim zespole i ocenić indywidualnie, czy warte jest swojej ceny.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama