Nokia

Nokia popilnuje Twoich kluczy i innych wartościowych przedmiotów

KK
Konrad Kozłowski
22

Jest tak wiele problemów dnia codziennego, a my jesteśmy tak z nimi "zżyci", że nawet nie zauważamy faktu braku zainteresowania ich rozwiązaniem. Jednym z przykładów jest ciągłe poszukiwanie przedmiotów, których używamy najczęściej. Jak dobrze wiemy, nie zawsze odkładamy je na miejsce, a później tra...

Jest tak wiele problemów dnia codziennego, a my jesteśmy tak z nimi "zżyci", że nawet nie zauważamy faktu braku zainteresowania ich rozwiązaniem. Jednym z przykładów jest ciągłe poszukiwanie przedmiotów, których używamy najczęściej. Jak dobrze wiemy, nie zawsze odkładamy je na miejsce, a później tracimy czas na ich odnalezienie. Nokia postanowiła się tej kwestii przyjrzeć i ma własną propozycję.

Jak donosi The Verge, fińska firma planuje zaprezentować tak zwany "Treasure Tag" oraz powiązaną z nim aplikację już niedługo. Projekt wykorzystuje technologie NFC i Bluetooth 4.0 i pozwoli na śledzenie konkretnych przedmiotów na ekranie naszego smartfona. Wykorzystywana ma być także technologia LiveSight, czyli rozszerzona rzeczywistość w wykonaniu Nokii. Co ciekawe, zadziała to także w drugą stronę, ponieważ wciśnięcie odpowiedniego przycisku na tagu , uruchomi dźwięk alarmowy na telefonie, byśmy mogli go odnaleźć. Niestety, taka funkcja dostępna będzie tylko wtedy, gdy telefon znajdzie się w zasięgu gadżetu.

Tag ma być włączony non stop, a wbudowana bateria ma przepracować około pół roku. Bedzie to też jeden z pierwszych gadżetów wykorzystująych energooszczędną technologię Low Energy dostępną w Bluetooth 4.0. Najprawdopodobniej oficjalnie projekt zaprezentowany będzie w przeciągu najbliższych tygodni, zaraz po tym jak udostępniona zostanie aktualizacja Amber wspierająca Bluetooth 4.0. To jednak nie wszystko, ponieważ prezentacja ma dotyczyć także innych urządzeń związanych z wprowadzeniem obsługi najnowszej odsłony technologii Bluetooth.

Bardzo podoba mi się samo podejście Finów do wielu kwestii związanych z naszym codziennym życiem i korzystaniem z najnowszych gadżetów. Starają się jak mogą, by powrócić do łask tak wielu klientów. Projekty takie jak ten mają spore szanse na powodzenie, o ile oczywiście dotrą one do mas, a nie jedynie pasjonatów nowych technologii.

Foto.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu