Startups

No to mamy Pstro.pl czyli lokalną wyszukiwarkę firm i usług

Grzegorz Marczak
No to mamy Pstro.pl czyli lokalną wyszukiwarkę firm i usług
Reklama

Pstro.pl to wyszukiwarka lokalna czyli serwis pomagający nam znaleźć w naszym mieście (i co ważne w naszej dzielnicy) firmy usługowe, handlowe, instyt...

Pstro.pl to wyszukiwarka lokalna czyli serwis pomagający nam znaleźć w naszym mieście (i co ważne w naszej dzielnicy) firmy usługowe, handlowe, instytucje oraz inne podmioty. Pstro jeszcze przed startem doczekał się silnej konkurencji w postaci spolszczonego serwisu qype (choć moim zdaniem jeśli chodzi o prostotę obsługi i nawigację to Pstro zdecydowanie wygrywa)
Reklama

Jak działa i wygląda Pstro.pl? Przede wszystkim wygląda dobrze, bardzo się cieszę, że powstają u nas tego typu serwis w których autorzy wkładają dużo wysiłku i pracy aby dopracować większość niezbędnych szczegółów, zadbać o nawigację oraz szybkość działania serwisu. Oczywiście nie jest tak, że wszystko jest idealne - moim skromnym zdaniem na stronie głównej jest trochę za dużo informacji a za to brakuje mi jednego dużego hasła na temat tego czym jest Pstro (no ale może trochę się czepiam).

Sam serwis daje nam na razie dwie podstawowe funkcje - szukanie lokalnych firm oraz możliwość pisania komentarzy i opinii. Pierwsza funkcja czyli szukanie działa bardzo sprawnie i prosto, aby znaleźć jakąś firmę w swojej okolicy wystarczy nam zacząć od głównej kategorii określającej to czego szukamy, potem zawęzić wyniki do naszej dzielnicy (bardzo fajna możliwość) i już mamy listę pobliskich firm, które oczywiście możemy zobaczyć też na mapie (i tutaj drobna uwaga, mogła by ona z definicji w centralnym punkcie pokazywać znalezione obiekty). Wart zwrócić też uwagę na stronę pojedynczej firmy na której oprócz pokazania jej lokalizacji na mapie jest miejsce na zdjęcia obiektu, dane teleadresowe, oraz opinie klientów. Wszystko naprawdę zgrabnie ze sobą połączone tworzy przyjemną całość.

Oczywistą oczywistością jest, że Pstro.pl musi szybko zbudować dużą bazę firm i to z całej polski. Wprawdzie każdy zarejestrowany użytkownik może dodawać firmę i opinię, ale mam wrażenie że teraz wszyscy odczuwają lekkie zmęczenie tym budowaniem treści naszymi palcami. Potrzebny więc jest jakiś motywator w postaci nagród, konkursów itp. (jest kilka dobrych przykładów na to, że to działa) To, natomiast że takie działania trzeba podjąć dość szybko widzę chociażby po swojej dzielnicy warszawy w której na razie z wynikami w niektórych kategoriach nie jest najlepiej.

Aspekt społecznościowy z rozbudowanym profilem, możliwością dodawania znajomych itp jest dla mnie osobiście trochę zbędny w tym serwisie i nie bardzo wiem dlaczego twórcy położyli na niego tak duży nacisk. Dla mnie Pstro.pl powinno być szybką i prostą wyszukiwarką i na tym się koncentrować, opinie od użytkowników będą oczywiście miłym dodatkiem o ile pojawią się one w odpowiednich ilościach (o co pewnie też trzeba będzie się zatroszczyć).

Podsumowując uważam Pstro za bardzo ciekawy startup, trudno jest w tej chwili oceniać jego szansę ponieważ jest to pierwszy dzień po starcie i tak naprawdę dopiero początek w rozwoju startupa. Nie znając planów na marketing oraz pomysłów na rozwój (i jego kierunki) trudno jest wyrokować. Z pewnością silną konkurencją która zbudowała już sobie markę w świadomości użytkowników jest zumi.pl, z którego kilka razy korzystałem podczas poszukiwania jakieś firmy w okolicy i muszę przyznać, że jego skuteczność mnie zaskoczyła.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama