Felietony

Nie rób z siebie barana na Facebooku i zakop naciągane konkursy

Grzegorz Marczak
Nie rób z siebie barana na Facebooku i zakop naciągane konkursy
Reklama

Facebook staje się coraz bardziej irytujący dzięki spamowi, idiotycznym aplikacjom oraz cwaniakom budującym farmy użytkowników oraz niestety naiwnym i...

Facebook staje się coraz bardziej irytujący dzięki spamowi, idiotycznym aplikacjom oraz cwaniakom budującym farmy użytkowników oraz niestety naiwnym internautom, którzy słysząc o darmowym bilecie czy też tak jak teraz bluzie z logiem Facebooka są w stanie oddać swoje dane w obce ręce. Nie wiedzą nawet kim są "organizatorzy" farmowych/spamowych konkursów, nie szukają informacji tylko od razu przekazują dane, spamują konta znajomych i po prostu kompromitują się swoją naiwnością.
Reklama

Efekty są - bo jeśli już 100 tysięcy ludzi zgłosiło się po darmową bluzę na Facebooku (do rozdania jest ich 300 tysięcy) to można założyć, że ktoś z  ponad 3,2 miliona!! oczekujących też się zgłosi. No i pojawiły się już buty z logiem Twittera, która za chwilę będą równie gorącym towarem jak bluzy z logiem Facebooka.

Niestety nasz tłum nie czyta zbyt dokładnie zasad zabawy. Kiedy by przeczytał to zobaczyłby, że aby dostać bluzę trzeba zaprosić wszystkich swoich znajomych:) I wszystkim udostępnić wpis o konkursie na tablicy. Nie przeczytasz czy też nie zaprosisz WSZYSTKICH i już po bluzie :)

"Zaprosić WSZYSTKICH swoich znajomych i udostępnić wydarzenie na ich tablicy (system w ten sposób zweryfikuje wszystkich uczestników, to BARDZO WAŻNE)"

Na dodatek organizatorzy jeszcze nie powiedzieli kiedy się konkurs kończy, ale za to nagrody zostaną rozesłane 5 dni po końcu konkursu :)

Organizatorem tych sprytnych konkursów jest Klikam-wygrywam, czyli firma mająca profil na Facebooku, jednak nie podająca absolutnie żadnych danych. Jedynie co można znaleźć to innego rodzaju „konkursy” jakie zorganizowała. Niestety nie odpowiada ona też na moje pytania i komentarze z prośbą o podanie danych organizatora.

Zastanówmy się teraz czy ktoś powierzyłby kilka milionów budżetu (300K x cena bluzy + kosz wysyłki) na konkurs w którym nie reklamuje się nic, firmie która nawet nie podaje swoich danych i nie jest dużą agencją marketingową ? Odpowiedź jest chyba oczywista.

Niestety Facebook nie panuje nad tego typu akcjami i spryciarzami, daje jednak użytkownikom narzędzia do tego aby w przypadkach w których mamy wątpliwości co do legalności prowadzonych działań zgłosić je i organizatora.
Reklama

Ponieważ ja mam wątpliwości :) i podejrzewam, że wy też je macie :) Dlatego proponuję akcję 5 tysięcy szybkich zgłoszeń w celu wyeliminowanie „podejrzanych” zachowań. W razie gdybym się mylił z pewnością Facebook wyjaśni sprawę.

Proszę, wykopcie, lajkujcie i plusujcie - aby wasi znajomi nie przesyłali już wam tego spamu

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama