2

Dziennikarze będą sprawdzać newsy na Facebooku. Serio!

A to ci dopiero niespodzianka. Facebook najwyraźniej nie ufa w pełni swoim algorytmom, które mają za zadanie serwować wiadomości w nowej zakładce Facebooka.

Niedawno świat obiegła informacja, że Facebook tworzy w serwisie nową zakładkę z wiadomościami. Zasadniczo będą się nią zajmowały specjalne algorytmy, ale zostanie też utworzona specjalna, mała grupa złożona z dziennikarzy, którzy będą się nią czuwać – podobno oferty pracy mają pojawić się już dziś, czyli 20 sierpnia. Algorytmy będą odpowiedzialne przede wszystkim za pozycjonowanie newsów, dziennikarze natomiast wybiorą ręcznie najbardziej istotne informacje, które ostatecznie pojawią się w zakładce. Ciekawe jak szybko ktoś rzuci oskarżenia o promowanie konkretnych treści przez nierzetelnych pracowników.

Sekcja z newsami ma pojawić się dopiero pod koniec 2019 roku, więc jest trochę czasu na prace nad usługą. Nie wiem czy wiecie, ale taki na przykład Apple News też zatrudnia ludzi do wybierania najbardziej istotnych wiadomości, LinkedIn ma natomiast cały dział poświęcony temu zadaniu. No chyba, że chodzi o problemy z algorytmami, którym Facebook zwyczajnie nie jest w stanie w 100% zaufać. Swoją drogą jestem bardzo ciekawy jak będzie wyglądać ta sekcja informacyjna. Zaglądam czasem w Google News w smartfonie i często zdarza się, że dostaję maksymalnie śmieciowe informacje – ewidentnie puszczane hurtem przez jakiś algorytm, który kompletnie nie trafia w interesujące mnie tematy. Oby ten na Facebooku był lepszy – choć szczerze powiedziawszy, raczej w to nie wierzę.

grafika

źródło