Przyznam, że z pewnym niedowierzaniem przyjąłem doniesienia z kwietnia od The Wall Street Journal, że Google planuje zaimplementować w swojej przeglądarce natywne blokowanie reklam, ale skoro mają do tego narzędzia i mogą, to należało się tego spodziewać, że tak zrobią. Google zaczyna właśnie testować nową funkcję w Google Chrome.

O co tak dokładnie chodzi? O te wszystkie irytujące reklamy, wyskakujące okienka, autoplayery czy inne formy, które są niezgodne z normami opracowanymi przez koalicję na rzecz lepszych reklam. Google, właściciel najpopularniejszej przeglądarki na świecie, postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i zadecydował, że te wszystkie złe reklamy będzie blokować domyślnie w swojej przeglądarce.
Testy nowej funkcji rozpoczął od testowych wydań Google Chrome na Androida - Chrome Dev i Canary. W ustawieniach przeglądarki pojawiła się właśnie nowa opcja, po jej włączeniu będziecie mogli się pozbyć tych irytujących reklam.
Kiedy pisałem Wam o planach wprowadzenia tej funkcji w Google Chrome, zastanawiałem się, czy jej pojawienie wpłynie na popularność różnego rodzaju rozszerzeń do przeglądarki, blokujących reklamy. Myślę, że nie od razu, ale z czasem powinno wpłynąć na zatrzymanie wzrostów ich popularności. Użytkownikom, dla których natywne blokowanie będzie wystarczającym narzędziem do wygodnego korzystania z przeglądarki, nie przyjdzie już do głowy szukanie jakichś dodatkowych rozwiązań. Google tym samym zyska potężną władzę nad reklamami w sieci, mam nadzieję, że będzie wykorzystywana w słusznej wierze i nie będzie nadużywana.
Źródło: AndroidBeat.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu