9

Najpopularniejsze prezenty świąteczne? Oto historia z ostatnich 50 lat

Widok najmłodszych zapatrzonych w ekrany smartfonów, tabletów i telewizorów nikogo już nie dziwi. To tam dla sporej części z nich znajduje się jedyna rozrywka, niegdyś kojarzona z przytulankami, robotami, grami planszowymi i innymi zabawkami. Szybkie spojrzenie na infografikę będącą zestawieniem jednych z najpopularniejszych prezentów świątecznych w tej kategorii na przestrzeni ostatniego półwiecza dobitnie pokazuje jak […]

Widok najmłodszych zapatrzonych w ekrany smartfonów, tabletów i telewizorów nikogo już nie dziwi. To tam dla sporej części z nich znajduje się jedyna rozrywka, niegdyś kojarzona z przytulankami, robotami, grami planszowymi i innymi zabawkami. Szybkie spojrzenie na infografikę będącą zestawieniem jednych z najpopularniejszych prezentów świątecznych w tej kategorii na przestrzeni ostatniego półwiecza dobitnie pokazuje jak bardzo zmienia się nasz świat.

Naturalnie wyniki, które znajdziemy na grafice można próbować podważać sięgając po wyniki sprzedażowe z przeróżnych regionów – jednym z lepszych przykładów będzie obecność Wii U w tym zestawieniu, które według autora infografiki królowało w zeszłym roku. Jak jednak tłumaczy on sam, nie chciał by na grafice dwukrotnie pojawił sięten sam przedmiot, stąd na podstawie danych które zebrał wybór padł właśnie na konsolę od Nintendo.

1292.ARD_Holiday2013_final_web

Tak naprawdę jednak nie do końca istotne jest to czy na grafice znajdziemy w konkretnym miejscu iPhone’a czy przenośną konsolę do gier. Najważniejszy jest ten tak zwany „bigger picture”, czyli dojrzenie faktu jak bardzo „zwariowaliśmy” na punkcie różnorodnych gadżetów. Konsola, konsola, tablet, odtwarzacz, tablet, konsola. Zmieniają się tylko nazwy i producenci, a my w kółko kupujemy to samo. W odniesieniu do tego co znajdziemy powyżej, wydaje się że drepczemy w miejscu. Rozmaitość prezentów które otrzymywano w przeszłości może zrobić na niejednym ogromne wrażenie.

Reklamy w telewizji, radiu, prasie i Internecie zdają się tylko potwierdzać tę tendencję. Dziesiątki cali, gigabajty ramu i megapiksele – właśnie te terminy coraz częściej padają w spotach i kuszą klientów. To, jak bardzo zwodnicze mogą być oferty reklamowe jest tematem na zupełnie inną opowieść, lecz nie da się zaprzeczyć że to właśnie działy z elektroniką są tymi chyba najczęściej odwiedzanymi w sklepach przed świętami i innymi okazjami.

Z drugiej zaś strony – jakie czasy, takie prezenty. Niezwykle intrygujące jest to, jak taka infografika wyglądać będzie za kolejne 50 lat.

Źródło.