E-commerce

InPost jest bezkonkurencyjny. Nikt nie ma do niego startu

Grzegorz Ułan
InPost jest bezkonkurencyjny. Nikt nie ma do niego startu
Reklama

InPost pochwalił się dziś wynikami corocznego badania Gemiusa, które to pokazują preferowane przez Polaków firmy kurierskie, przy dostawach zakupów w sieci.

Według raportu Gemius 2024, InPost zgarnia potrójną koronę wśród firm kurierskich. W poprzednich latach i w obecnym lideruje w takich kategoriach jak dostawy paczek do automatów paczkowych - 81%, z czego aż 88% wskazań dotyczy konkretnie Paczkomatów InPostu.

Reklama

Podobnie przepaść dzieliła i dzieli InPost i pozostałe firmy kurierskie przy zwrotach - aktualnie tu rzadziej wskazywane są automaty - 36%, ale jak już, to 82% wskazywało Paczkomaty InPost.

W tym roku, po raz pierwszy InPost wygrał też w dostawach kurierów door-to-door, z wynikiem 45% wskazań - w zeszłym roku, kurierzy InPost zajęli drugie miejsce, z wynikiem 33%.

Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost:

Najnowszy raport Gemius pokazuje, że InPost ma mocno ugruntowaną pozycję wśród firm logistycznych na rynku polskim, pozostawiając konkurentów daleko w tyle. Jesteśmy prekursorem wszystkich usług, które dziś są tak kluczowe dla naszych klientów. Mamy najgęstszą sieć punktów – w Polsce jest już ponad 24 tysiące maszyn. Jako pierwsi stworzyliśmy aplikację mobilną, którą dziś docenia ponad 13 mln użytkowników. Bezdotykowe otwieranie skrytek oraz nadawanie paczek bez etykiet także było naszą innowacją, a konkurencja teraz stara się kopiować nasze rozwiązania.

Co najbardziej doceniają klienci wybierający usługi InPost przy zakupach online? Wymieniane tu są takie udogodnienia jak:

  • bliskość automatu paczkowego - 84% wskazań,
  • możliwość śledzenia paczki - 83%,
  • dostawa w weekend - 73%,
  • bezdotykowa forma odbioru paczki - 63% (a korzysta z tej opcji aż 93% klientów InPost).

Aktualnie InPost (dane z końca sierpnia 2024) ma 78 000 punktów out-of-home, w tym ponad 43 000 urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO na 9 europejskich rynkach. Z kolei tylko w Polsce, liczba Paczkomatów osiągnęła już poziom 24 tysięcy urządzeń.
Źródło: InPost.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama