Nikogo chyba nie trzeba przekonywać że w grach mobilnych leżą ogromne pieniądze. Wiedzieliście że te przynoszące twórcom i wydawcom najwięcej pieniędzy dostępne są... za darmo?
Najlepiej zarabiające gry na smartfony dekady: wszystkie są udostępniane za darmo
Świat oprogramowania w ciągu ostatnich lat zmienił się nie do poznania. Już nie programy i gry za kilkaset, kilka tysięcy czy kilkadziesiąt tysięcy złotych — a dużo tańsze opcje abonamentowe czy wręcz udostępniane za darmo. Z opcjonalnymi płatnościami, rzecz jasna. To one okazują się najbardziej dochodowymi. I choć dla wielu to nie do pomyślenia, to właśnie mikropłatności przynoszą w czasie dużo większe zyski, niż jednorazowa sprzedaż produktu, który uwielbiają użytkownicy. GTA V jest najlepiej zarabiającym produktem rozrywkowym w historii. Wydawca gry przyznaje, że 58% zysków to mikrotransakcje i sprzedawane po premierze gry dodatki, czyli DLC.
Ale dziś nie o GTA, a tytułach mobilnych. Pamiętacie Pokemon Go? Grę której fenomen wybuchł z dnia na dzień, kiedy to ulicami przemykały setki trenerów wypatrujących wirtualnych stworków na ekranach swoich smartfonów. Równie szybko co szaleństwo się rozpętało... to się i skończyło. Ale to szaleństwo, bo nie samo zainteresowanie grą: stale rozbudowywaną, z fajnymi pomysłami i wierną społecznością. Znacie Clash of Clans? Albo Candy Crush Saga? Tak, one również znalazły się na liście najlepiej zarabiających gier mobilnych w ostatniej dekadzie, którą przygotowała ekipa App Annie. Wspólnym mianownikiem wszystkich z nich jest to, że... zostały udostępnione za darmo.
Top 10 gier mobilnych dekady (ilość pobrań):
- Subway Surfers
- Candy Crush Saga
- Temple Run 2
- My Talking Tom
- Clash of Clans
- Pou
- Hill Climb Racing
- Minion Rush
- Fruit Ninja
- 8 Ball Pool
Top 10 gier mobilnych dekady (przychód):
- Clash of Clans
- Monster Strike
- Candy Crush Saga
- Puzzle & Dragons
- Fate/Grand Order
- Honour of Kings
- Fantasy Westward Journey
- Pokemon GO
- Game of War - Fire Age
- Clash Royale
W zestawieniu najlepiej zarabiających gier tylko w 2019 — Pokemon Go znalazło się na zaszczytnym szóstym miejscu. Warto przypomnieć też, że kilka tygodni temu gra miała przebić magiczną granicę 3 miliardów dolarów przychodu. Aż strach pomyśleć ile ma cała reszta — ale ciekawe też jak poradziłaby sobie w podobnym zestawieniu za kilka lat. Warto pamiętać, że to jednak produkt o kilka lat młodszy od większości pozycji na powyższej liście. Warto też wziąć pod uwagę, że ranking ten nie uwzględnia rzeczy spoza Google Play — a na rynku chińskim dzieje się bardzo dużo, że o samym Fortnite nie wspominając. Ale w największych sklepach — czyli Google Play oraz App Store, mobilni klienci wydali ponad 90 miliardów dolarów. Najwięcej, oczywiście, na gry wideo — a tuż za nimi jest kategoria foto/wideo. Ale to chyba żadne zaskoczenie, prawda?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu