14

Najczęściej w pracy odpalamy Facebooka, najdłużej siedzimy na Allegro

Uczulony przez Wasze uszczypliwe komentarze podchodzą z większą dozą rezerwy do wszelkich ankiet i badań, ale tym razem mamy coś względnie wiarygodnego. TimeCamp przebadało 3141 pracowników, z których każdy był monitorowany przez 88 godzin pracy przy komputerze. Jeśli dodać do tego, że mowa o polskiej sile roboczej, to wynikami takiego badania możemy być całkiem zainteresowani. […]

Uczulony przez Wasze uszczypliwe komentarze podchodzą z większą dozą rezerwy do wszelkich ankiet i badań, ale tym razem mamy coś względnie wiarygodnego. TimeCamp przebadało 3141 pracowników, z których każdy był monitorowany przez 88 godzin pracy przy komputerze. Jeśli dodać do tego, że mowa o polskiej sile roboczej, to wynikami takiego badania możemy być całkiem zainteresowani.

Sprawdźmy zatem gdzie najczęściej buszujemy w sieci podczas pracy, na co przeznaczamy czas czy jakie oprogramowanie odpalamy.

Najchętniej odwiedzaną stroną jest zdecydowanie Facebook, stąd można by wyciągnąć wniosek, że poświęcamy temu serwisowi najwięcej czasu. Ale nie jest to prawdą. Uwielbiamy również zabawne filmy, rozmowy ze znajomymi oraz zakupy na aukcjach. Żadnej innej witrynie nie udało się osiągnąć choćby 10% poparcia.

Wracając jednak do poświęcanego czasu – jeśli sprawdzi się jakie są najpopularniejsze formy spędzania czasu prywatnego w pracy, to otrzymamy następujący wykres:

Jak widać, zakupy przyciągają nas dość zdecydowanie najczęściej. Jak możemy wyczytać u źródła, wynika to z tego, że Allegrowicze wchodzą wielokrotnie na serwis, porównują oferty, czytają opisy, licytują… I schodzi im na to średnio 40 minut dziennie. Tymczasem społecznościowcy na odpowiednich serwisach przesiadują po 9 minut. To rzeczywiście niewiele.

Wykres przedstawiający najpopularniejsze aplikacje i strony mówi przede wszystkim jedno: MS Office dominuje na całym, biurowym polu. Dość dziwne, że w zestawieniu znalazł się bardzo wysoko Explorer, a Firefoxa czy Chrome tam nie uświadczymy Wygląda na to, że w ogóle przeglądarek nie uświadczymy.

Z badań wynika, że średnio pracownik 1 godzinę i 11 minut dziennie w pracy poświęca na niezwiązane z tematem pracy buszowanie po sieci. Co więcej, polskie przedsiębiorstwa podobno kosztuje to 1 497 763 000 złotych.

Odpowiedzi na pytanie ile zarabia na tym Allegro i kilka innych nie znamy. Ale przypuszczalnie krzywdy nie ma.

[źródło]