15

Na mistrzostwa najlepiej przygotowała się drużyna… Googla

To, że technologia nie da o sobie zapomnieć w trakcie mistrzostw świata, było praktycznie pewne. Nie spodziewałem się jednak, że Google zamierza tak bardzo zaangażować się w wielkie święto kibiców piłki nożne. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że piłka nożna jest jednym z najpopularniejszych sportów na ziemi, jednak z finansowego punktu widzenia Google raczej nie ma […]

To, że technologia nie da o sobie zapomnieć w trakcie mistrzostw świata, było praktycznie pewne. Nie spodziewałem się jednak, że Google zamierza tak bardzo zaangażować się w wielkie święto kibiców piłki nożne. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że piłka nożna jest jednym z najpopularniejszych sportów na ziemi, jednak z finansowego punktu widzenia Google raczej nie ma interesu, aby w tak kompleksowy sposób dostarczać informacji i ciekawostek odnośnie Mundialu.

Naprawdę niesamowite, jak w ciągu czterech lat technologia przeniknęła niemal wszystkie dziedziny życia. Nie przypominam sobie, aby podczas Mistrzostw Świata w RPA w 2010 r. wyzierała z nieomalże każdego zakątka turnieju. Oczywiście od tamtej pory zmieniła się moja perspektywa, zostałem blogerem piszącym o technologiach, jednak jestem przekonany, że świat piłki i nowych technologii po raz pierwszy tak bardzo przeplata się wzajemnie.

Jedną z pierwszych rzeczy przygotowanych przez Googla, na którą musiał trafić niemal każdy internauta, są unikalne wyniki wyszukiwania dla poszczególnych fraz w największej wyszukiwarce świata. Wystarczy w Google wpisać odpowiednie frazy: nazwy grających zespołów, państwo plus dopisek mistrzostwa świata, państwo plus mundial, aby w naszym oknie wyszukiwania pojawił się specjalny okolicznościowy wynik.

wow

Możemy sprawdzić sobie w jakich składach na boisko wyjdą drużyny, o której rozpoczyna się mecz i gdzie będzie się odbywał. Co więcej, gdy akurat rozgrywany jest mecz, jesteśmy informowani na bieżąco o wyniku, a także dostajemy podgląd szczegółowych piłkarskich statystyk takich jak: posiadanie piłki, strzały na bramkę, strzały niecelne etc. Gdy mecz akurat jest rozgrywany, po wpisaniu wcześniej wspomnianych fraz, całe okno przeglądarki wypełnione jest informacjami o drużynie i meczu. To samo dostępne jest z poziomu komórki.

unnamed

Jakby tego było mało Google uruchomił specjalnie przygotowane Google Trends, które na bieżąco informują na temat trendów wyszukiwania dla poszczególnych drużyn w sieci. Do tego wszystkiego słowa kluczowe wyszukiwane w przeglądarce, następnie przekształcane są w interesujące infografiki, których przeglądanie potrafi wciągnąć na długie godziny.

amaz

Gdyby mało Wam było piłkarskich emocji w Internecie za pośrednictwem Street View możecie odwiedzić specjalnie udekorowane miejsca w miastach, gdzie rozgrywają się mistrzostwa. Co więcej możecie każdy stadion zobaczyć od środka i poczuć się przynajmniej przez chwilę, jakbyście byli na miejscu.

roboa

Trzeba przyznać, że praca, którą wykonał Google robi wrażenie. Jednocześnie wiele serwisów sportowych i piłkarskich właśnie dowiedziało się, że mają konkurencję i to nie byle jaką, bo w postaci największej firmy technologicznej na świecie. Niemal wszystkie istotne informacje o mistrzostwach świata możemy znaleźć przy pomocy narzędzi, które dostaliśmy od Google. Jestem bardzo mile zaskoczony, bo większości z tych narzędzi było dla mnie przydatne.

Źródło: Google Blog