Serwis adage.com dotarł do bardzo ciekawego dokumentu pokazującej na kim Google zarobiło najwięcej jeśli chodzi o sprzedaż reklamy w wyszukiwarce. Na czele mamy więc znane marki takie jak AT&T które wydało ponad 8 milionów dolarów (głównie wsparcie reklamowe nowego iPhone 4) czy Amazon który kupił r...
Uwagę wszystkich zwraca natomiast koncert BP, który wydał ponad 3,5 miliona dolarów na reklamy ratujące wizerunek firmy. Jest to olbrzymi skok jeśli chodzi o zakupu reklamy w Google bo w okresie przed "katastrofą" wydawali zaledwie 57 tysięcy.
W Google reklamę muszą kupować także bezpośredni konkurenci tej firmy (i to jest piękne). Apple dla przykładu w czerwcu wydało nieco poniżej milion dolarów na reklamę w wyszukiwarce, łącząc to jednak z wydatkami AT&T promującym produkt Apple robi nam się całkiem okrągła kwota.
Dokument zdobyty przez Adage.com (nie oficjalny i nie komentowany przez samo Google) pokazuje też rozkład reklamodawców pod względem sumy wydawanych pieniędzy. W czerwcu : 47 reklamodawców wydało ponad 1 milion dolarów w czerwcu; 71 wydało pomiędzy 500 i 1 mln USD i 357 którzy wydali pomiędzy 100 a 500 tysięcy dolarów. I warto przypomnieć, że są to jedynie duże firmy a jak wiemy Google żyje też bardzo dobrze z tak zwanego długiego ogona. W samym czerwcu 1356 firm wydało pomiędzy 10 a 100 tysięcy dolarów na reklamę w wyszukiwarce.
Jeśli jesteście zainteresowani szczegółami znaleziska adage.com polecam ich artykuł na ten temat.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu