2

Muzeum Narodowe w Warszawie dostępne na Google Cultural Institute [prasówka]

Od wczoraj na stronach Google Cultural Institute można oglądać kolekcję ponad tysiąca dzieł sztuki dostępnych w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jest to kolejne rozszerzenie i tak bogatej już bazy aplikacji. Łącznie w Google Cultural Institute zgromadzono dzieła z ponad 250 instytucji partnerskich. Muzeum Narodowe w Warszawie na Google Cultural Institute Metropolitan Museum of Art w Nowym […]

Od wczoraj na stronach Google Cultural Institute można oglądać kolekcję ponad tysiąca dzieł sztuki dostępnych w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jest to kolejne rozszerzenie i tak bogatej już bazy aplikacji. Łącznie w Google Cultural Institute zgromadzono dzieła z ponad 250 instytucji partnerskich.

Muzeum Narodowe w Warszawie na Google Cultural Institute

slajd_GIGAPIXEL_01_skala_1do1

Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku, paryskie Musée d’Orsay, Narodowe Muzeum w Indiach i Muzeum Narodowe w Tokio czy Biały Dom, Wieża Eiffla – do takiego zacnego grona dołącza Muzeum Narodowe w Warszawie. Łącznie cyfryzacji poddano ponad tysiąc dzieł, wśród których znajdują się m.in. panorama Warszawy pędzla Canaletta w rozdzielczości ponad jednego gigapiksela! Muzeum zostanie również sfotografowane przy użyciu specjalnego wózka Trolley w rezultacie czego otrzymamy dostęp do Museum View, a więc usługi pozwalającej nam na wirtualny spacer po jego wnętrzu. Dotąd w Polsce w ten sposób zeskanowano jedynie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Pełne zbiory znajdziecie na stronie Google Cultural Institute.

Inwestycja 20 mln dol. w Niantic Labs

Studio Nantic Labs, które jakiś czas temu uniezależniło się od Google, a następnie ogłosiło prace nad grą Pokemon Go wykorzystującą elementy AR oraz geolokalizacji otrzymało dużą 20-milionową inwestycję. Stoją za nią Nintendo, Pokemon Company oraz Google. Obecność tego ostatniego nie jest przypadkiem. Widać wyraźnie, ze firmie zależy na tym, aby Niantic dalej budował swoje aplikacje w oparciu o Google Maps, a wobec takiego dofinansowania trudno sądzić, że będzie inaczej. Dla Nintendo i Pokemon Company jest to natomiast czysty zysk – im lepszy produkt stworzy Nantic, tym więcej na tym zarobią.

Kolejny redesign Google Play Store

intro

Zanosi się na kolejny redesign sklepu Google Play Store. Na profilu Kirilla Grouchnikova na Google+ pojawiły się pierwsze zrzuty ekranu pokazujące wygląd oraz działanie nowej wersji. Wynika z nich jednoznacznie, że Google będzie dostosowywał swoją usługę do Material Design i czynił ją maksymalnie spójną z animacjami oraz zachowaniem systemu. Główny ekran będzie podzielony na dwie sekcje: aplikacje i gry oraz rozrywkę. Ich zawartości chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Powyżej belki z kategoriami zobaczymy slider z polecanymi treściami, a pod nią – listę podkategorii oraz kolejne rekomendacje oparte na gustach użytkownika. Zmiany mają głównie wymiar kosmetyczny, choć zmienią też strukturę strony głównej. Nie wiadomo jeszcze, jak będą wyglądały podstrony kategorii oraz pojedynczych aplikacji.