Dobrze wiemy, że korzystanie z Facebooka najczęściej nie ogranicza się do przeglądania portalu za pomocą przeglądarki internetowej na komputerze. Ostatnie dane wskazują, że już 57% użytkowników Facebooka, czyli ponad 543 miliony ludzi korzysta z niego za pomocą urządzeń mobilnych – telefonów i tabletów. Facebook dla mnóstwa osób w wielu przypadkach zastępuje inne sposoby komunikacji – […]

Dobrze wiemy, że korzystanie z Facebooka najczęściej nie ogranicza się do przeglądania portalu za pomocą przeglądarki internetowej na komputerze. Ostatnie dane wskazują, że już 57% użytkowników Facebooka, czyli ponad 543 miliony ludzi korzysta z niego za pomocą urządzeń mobilnych – telefonów i tabletów.

Facebook dla mnóstwa osób w wielu przypadkach zastępuje inne sposoby komunikacji – e-maile czy sms-y. Nie twierdzę, że Facebook jest w stanie je zupełnie wyprzeć z użycia, ale zdecydowanie ułatwia on kontakt i temu zaprzeczyć się nie da. Mnóstwo czasu spędzamy poza domem, gdzie zawsze towarzyszą nam telefony. Właśnie, telefony, a nie smartfony, bo nie każdy telefon do smartfon. W przygotowanej przez firmę SocialBakers infografice możemy przeczytać, że wcale telefony z systemami iOS czy Android nie są najpopularniejszymi platformami dla mobilnego Facebooka. Największy kawałek z tego „tortu” przypadł kategorii „Inne” z 30% udziałem.

Jednak właśnie dzięki nim nastąpił ogromny skok we wzroście ilości użytkowników, ponieważ po udostępnieniu dedykowanej dla iPada aplikacji portalu nastąpił wzrost liczby jej użytkowników o 45%. Natomiast w przeciągu 4 miesięcy (od maja do sierpnia) dzięki mobilnej aplikacji dla Androida, Facebook zyskał ponad 22 miliony(!) mobilnych użytkowników.

Dla mnie największym zaskoczeniem było zestawienie krajów, gdzie mobilna wersja Facebooka cieszy się największą popularnością – pierwsze trzy to: Królestwo Suazi, Nigeria i Papua-Nowa Gwinea. Co ciekawe w tego typu krajach telefony komórkowe są na pewien sposób pierwszym i jedynym „komputerem” dla ich mieszkańców. Globalnie, liderem nadal pozostaje kontynent Północnej Ameryki z ponad 160 milionami użytkowników, Europa zaś zajmuje trzecie na podium, zaraz za Azją.

Coraz większa popularność aplikacji mobilnych i dostępu do portali społecznościowych za pomocą telefonów komórkowych, w tym smartfonów, wcale nie dziwi. Są to urządzenia, które zawsze mamy przy sobie, z ciągłym połączeniem z Internetem i wygodną obsługą, a ich możliwości już dawno napisały całkiem nową definicję „telefonu komórkowego”.

Źródło, foto.