Polska

Ministerstwo Cyfryzacji podpisało porozumienie z Facebookiem o dodatkowej weryfikacji decyzji o blokadzie konta

Grzegorz Ułan
Ministerstwo Cyfryzacji podpisało porozumienie z Facebookiem o dodatkowej weryfikacji decyzji o blokadzie konta
2

Polska będzie pierwszym krajem na świecie, w którym będzie możliwość dodatkowej weryfikacji odmownej decyzji o blokadzie naszego konta czy treści udostępnianych przez nas na Facebooku.

To pierwsze takie porozumienie na świecie, poinformowało właśnie Ministerstwo Cyfryzacji, dzięki niemu wydłuży się ścieżka, dzięki której będziemy mogli uruchomić procedurę szczegółowej weryfikacji odmownej decyzji o blokadzie naszego konta lub treści.

Aktualnie w przypadku zablokowania nam konta bądź udostępnionych przez nas treści, niewiele tak naprawdę możemy zrobić, próby odwołania się przez formularz Facebooka, kończą się automatyczną odpowiedzią, że blokada była słuszna i koniec.

Na mocy podpisanego dziś porozumienia ma to być usystematyzowane, w przypadku odmownej odpowiedzi ze strony Facebooka na któreś z naszych zgłoszeń, będzie można skorzystać teraz z Punkt kontaktowego, w postaci formularza na stronach NASK. Po jego wypełnieniu i potwierdzeniu naszej tożsamości Profilem Zaufanym nasze zgłoszenie zostanie poddane szczegółowej weryfikacji dodatkowej. Zgłoszenia będą zawężone do treści z mową nienawiści, przemocą, ale również treści polityczne. Czas odpowiedzi ze strony Facebooka na ponowne nasze zgłoszenie ustalono na 72 godziny.

To pierwsze takie porozumienie na świecie, poinformowało właśnie Ministerstwo Cyfryzacji, dzięki niemu wydłuży się ścieżka, dzięki której będziemy mogli uruchomić procedurę szczegółowej weryfikacji odmownej decyzji o blokadzie naszego konta lub treści.

Aktualnie w przypadku zablokowania nam konta bądź udostępnionych przez nas treści, niewiele tak naprawdę możemy zrobić, próby odwołania się przez formularz Facebooka, kończą się automatyczną odpowiedzią, że blokada była słuszna i koniec.

Na mocy podpisanego dziś porozumienia ma to być usystematyzowane, w przypadku odmownej odpowiedzi ze strony Facebooka na któreś z naszych zgłoszeń, będzie można skorzystać teraz z Punkt kontaktowego, w postaci formularza na stronach NASK. Po jego wypełnieniu i potwierdzeniu naszej tożsamości Profilem Zaufanym nasze zgłoszenie zostanie poddane szczegółowej weryfikacji dodatkowej. Zgłoszenia będą zawężone do treści z mową nienawiści, przemocą, ale również treści polityczne. Czas odpowiedzi ze strony Facebooka na ponowne nasze zgłoszenie ustalono na 72 godziny.

Mam nadzieję, że w przyszłości w drugą stronę też to będzie działało. Często jest tak, że sami zgłaszamy jakąś nieodpowiednią treść czy to dotyczącą nas czy innych, a w odpowiedzi otrzymujemy tekst jak wypluty z automatu, że po sprawdzeniu przez zespół Facebooka nie stwierdzono uchybień czy niezgodności z regulaminem.

Co często jest ewidentną nieprawdą. Sam doświadczyłem tego na własnej skórze, kiedy jakaś osoba o rasistowskich poglądach podszyła się pode mnie, dodając swoje zdjęcie do swojego profilu na Facebooku. Jego post został umieszczony przez Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych na ich profilu, a jako zdjęcie wykorzystali moje zdjęcie profilowe. Nie pomagało, ani zgłoszenie tego posta ani tej osoby, która się podszyła pode mnie. Dopiero po długim perturbacjach udało mi się to odkręcić.

Punkt kontaktowy na stronach NASK ma się pojawić za kilka dni, w przyszłości będzie można kontaktować się w ten sposób również z innymi portalami społecznościowymi.

Photo: grinvalds/Depositphotos.

Mam nadzieję, że w przyszłości w drugą stronę też to będzie działało. Często jest tak, że sami zgłaszamy jakąś nieodpowiednią treść czy to dotyczącą nas czy innych, a w odpowiedzi otrzymujemy tekst jak wypluty z automatu, że po sprawdzeniu przez zespół Facebooka nie stwierdzono uchybień czy niezgodności z regulaminem.

Co często jest ewidentną nieprawdą. Sam doświadczyłem tego na własnej skórze, kiedy jakaś osoba o rasistowskich poglądach podszyła się pode mnie, dodając swoje zdjęcie do swojego profilu na Facebooku. Jego post został umieszczony przez Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych na ich profilu, a jako zdjęcie wykorzystali moje zdjęcie profilowe. Nie pomagało, ani zgłoszenie tego posta ani tej osoby, która się podszyła pode mnie. Dopiero po długim perturbacjach udało mi się to odkręcić.

Punkt kontaktowy na stronach NASK ma się pojawić za kilka dni, w przyszłości będzie można kontaktować się w ten sposób również z innymi portalami społecznościowymi.

Photo: grinvalds/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu