27

miniCRM – ciekawa i prosta usługa dla małych firm

Właśnie ruszyła wersja testowa nowego serwisu o nazwie miniCRM. Jak sama nazwa wskazuje jest to bardzo prosty system do zarządzania zadaniami, kontaktami i czymś co nazwano „interesami” dedykowany dla raczej małych firm. To czego na pierwszy rzut oka brakuje to oczywiście kalendarz (najlepiej taki który integruje się z Google) poza tym wszystko wygląda naprawdę schludnie […]

Właśnie ruszyła wersja testowa nowego serwisu o nazwie miniCRM. Jak sama nazwa wskazuje jest to bardzo prosty system do zarządzania zadaniami, kontaktami i czymś co nazwano „interesami” dedykowany dla raczej małych firm. To czego na pierwszy rzut oka brakuje to oczywiście kalendarz (najlepiej taki który integruje się z Google) poza tym wszystko wygląda naprawdę schludnie i zachęcająco.

MiniCRM charakteryzuje się przede wszystkim prostotą w obsłudze a dla mnie jest to jeden z ważniejszych elementów takich internetowych CRM-ów. Przejrzałem do tej pory kilka podobnych serwisów, bardziej rozbudowanych ale też wymagających dużo więcej czasu aby opanować wszystkie funkcje i możliwości. W miniCRM nie ma tego problemu, dodajemy kontakt lub firmę, zadania czy interesy i to wszystko. Można oczywiście zaimportować dane aby ułatwić sobie start pracy z tą aplikacją.

Oczywiście tego typu system nie jest dla wszystkich i z pewnością nie nadaje się dla większych firm, która mają większe potrzeby niż prosta rejestracja kontaktów lub zadań. Jestem natomiast przekonany, że dla tych całkiem malutkich przedsiębiorstw może być to na początek ciekawe rozwiązanie.

Jest jednak jedno ale… cennik. Właściwie jedyną realną opcją od której możemy zacząć korzystanie z systemu to 49 PLN miesięcznie (6 użytkowników). Natomiast tańsza opcja przewidziana jest tylko dla dwóch osób co moim zdaniem ją dyskwalifikuje.

No i powstaje pytanie czy za 600 PLN rocznie warto inwestować w tego typu dość uproszczone narzędzie, które da się zastąpić kilkom różnymi ale za to darmowymi usługami? Konkurencja wprawdzie jest o rząd wielkości droższa (na przykład funnela.pl) ale daje też nieporównywalnie więcej możliwości, które zaspokajają potrzeby już nie tylko małych firm.

Niestety też tego typu narzędzia jak CRM online nie robią w polskim internecie furory (a za granicą czeka naprawdę silna konkurencja), jest to naprawdę ciężki biznes w którym strona www to dopiero początek walki o klienta. Potrzebny jest jeszcze dobry handlowiec, który będzie w stanie przekonać do tego typu narzędzi małe przedsiębiorstwa (szczególnie te które nie opierają swojej działalności na internecie).