Microsoft pracuje nad koncepcją usług mikroblogowych dla biznesu o nazwie Office Talk. W tym przypadku chodzi o narzędzie, które wewnątrz dużych firm ...
Szczerze mówiąc dla mnie mikroblog w korporacjach to pomysł kompletnie absurdalny. Duże firmy mają wystarczająco dużo problemów z generowaną ilością informacji, obiegiem dokumentów i zarządzaniem nimi żeby teraz bawić się w nowe zabawki nie przynoszące absolutnie żadnych korzyści. Komunikacja w dużych firmach usprawniona jest we wszystkich możliwych obszarach od telefonii IP, poprzez chaty zintegrowane z kalendarzami, portale do zarządzania treścią itp.
Jak mikroblog może usprawnić komunikację w korporacji? Pracownicy będą pisać co teraz robią a inni będą to komentować? Przecież mikroblogi nie nadają się do prowadzenia jakichkolwiek poważniejszych dyskusji, a po obrazkach widać że office talk przejął po twitterze pomysł na ograniczenie ilości znaków do 140.
Ciekawy jestem jakie będą wyniki wewnętrznych testów Microsoftu jeśli chodzi o Office Talk - moim zdaniem ten akurat fragment social mediów nijak nie pasuje do dużych firm i korporacji. Bardziej skłonny byłbym uwierzyć w użyteczność takich narzędzi jak Google Wave zaprojektowanych pod potrzeby konkretnej firmy czy wręcz branży.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu