Moje przemyślenia

Microsoft rozda Xbox 360 uczniom i studentom, którzy kupią komputer z Windowsem 7

SB
Szymon Barczak
9

Microsoft wpadł na pomysł świetnej strategii marketingowej, która na dłuższą metę zwróci się w kosztach. Dzięki pomysłowi giganta każdy uczeń lub student, który zakupi komputer PC z systemem Windows 7 za kwotę minimum 699 dolarów otrzyma gratis Xboksa 360. Świetna promocja dzięki której uda się zach...

Microsoft wpadł na pomysł świetnej strategii marketingowej, która na dłuższą metę zwróci się w kosztach. Dzięki pomysłowi giganta każdy uczeń lub student, który zakupi komputer PC z systemem Windows 7 za kwotę minimum 699 dolarów otrzyma gratis Xboksa 360. Świetna promocja dzięki której uda się zachęcić rzesze do migracji do nowego systemu operacyjnego, uda się zatrzymać młodych ludzi przy Windowsie, zwiększy się popularność platformy Xbox, a także sam gigant będzie mógł liczyć na wpływy z prowizji od sprzedaży gier. Marketingowo brzmi świetnie, jedynie blogosfera śmieje się, że promocja ta zrujnuje nie jedną karierę uniwersytecką :)

Wśród amerykańskich studentów niesamowitą popularnością cieszą się komputery Apple. Firma Steve'a Jobsa zdobywa coraz więcej rynku, zatem gigant z Redmond czuje się zagrożony i nie ma w tym nic dziwnego. Ludzie zachęceni pozytywnymi doświadczeniami z iPhone, iPadem, iPodem, wybierają Macintoshe. Nic dziwnego, że Microsoft stara się uderzyć w młodych ludzi, którym nawyk wykorzystania komputerów Apple może po studiach pozostać, bo czym skorupka nasiąknie za młodu...

Oprócz tego, Microsoft wykorzystuje także nadszarpniętą pozycję Sony na rynku konsol. Mashable zastanawiało się, dlaczego gigant wystartował z tą promocją akurat teraz, a nie na początku semestru, na jesień. Może to być spowodowane właśnie tym, iż część młodych ludzi chce zmienić swoje PlayStation na Xboksa (jak w UK), którego teraz dostaną za darmo.

Trzecia kwestia to planowane powiększenie rynku. Im więcej użytkowników, tym więcej wpływów z prowizji z gier. Producenci konsol zasadniczo nie zarabiają na marży z samych konsol, dopiero prowizje od sprzedaży gier zapewniają im zyski, dlatego właśnie gry te są takie drogie. Microsoft jest producentem Xboksa, dlatego jedyne koszty jakie ponosi w związku z promocją, to koszty produkcji konsoli, które zapewne wynoszą około połowy ceny detalicznej. Kwota ta jednak szybko zwróci się właśnie dzięki prowizjom z gier czy usługom sieciowym oferowanym przez konsolę.


Reklama telewizyjna - element kampanii reklamowej promocji

Microsoft tłumaczy swój pomysł następująco:

We wanted to thank students for choosing a new Windows 7 PC and give them the opportunity to experience more of what Microsoft has to offer from both productivity, social and entertainment perspective. With an Xbox 360 students have access to the largest network of gamers spanning PC and Xbox 360, so it’s easy to find friends or players at any level. For even more access to the media they love, Xbox 360 Live Gold memberships give students access to Netflix, ESPN, HuluPlus, Facebook and on the largest screen in the dorm room!

Promocja obejmować będzie zakupy u wybranych partnerów takich jak np. Dell.com czy HP.com, a także poprzez kupno komputera w oficjalnym Microsoft Store.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

MicrosoftApple