Nowy Mercedes klasy A w wersji sedan wydaje się zaprzeczać ogólnoświatowym trendom. Chociaż coraz częściej klienci wybierają crossovery i suv-y, to w Stuttgarcie pokazali małego sedana, który do tej pory dostępny był wyłącznie w Chinach. I co najważniejsze, Mercedes wreszcie pokazał ładne auto!
Mercedes klasy A sedan wyjedzie na europejskie drogi: Mercedesy znów są ładne
Najnowsze wcielenie Mercedesa klasy A (oznaczone numerem IV) miało swoją światową premierę podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Na Starym Kontynencie dostępny był włącznie klasyczny hatchback, jednak w Chinach pokazano również sedana z delikatnie przedłużonym rozstawem osi. Teraz przyszedł czas na pozostałe rynki, gdyż w Stuttgarcie najwyraźniej doszli do wniosku, że w małych sedanach jest jeszcze potencjał i można swoje ugrać. Największy plus nowego Mercedesa klasy A w wersji sedan? Piękna sylwetka.
Mercedes klasy A sedan: wreszcie ładny Mercedes
Stare łacińskie przysłowie mówi, że o gustach się nie dyskutuje. Jednak osobiście uważam, że ostatnie produkty ze Stuttgartu nie grzeszyły sylwetką. Wystarczy tutaj wspomnieć chociażby Mercedesa CLS czy Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe, które mają bardzo kontrowersyjnie zaprojektowane tyły. Nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądał nowy Mercedes CLA, lecz z plotek krążących po internecie można wywnioskować, że ma to być mniejsza odmiana modelu CLS. Czy dwa niewielkie sedany nie będą przeszkadzać sobie w walce o klienta?
Z informacji dostępnych w sieci możemy wyczytać, że sedan zbudowany na bazie klasy A ma być mniejszy od nowego CLA. Auto sprzedawane w Europie i na pozostałych rynkach ma być standardowych wymiarów. Długość wyniesie 4549 mm, szerokość 1796 mm, a wysokość 1446 mm. Obecnie sprzedawany CLA jest minimalnie większy, a producenci przyzwyczaili nas, że prezentując nowe generacje są one zazwyczaj większe od poprzedników. W przypadku Mercedesa klasy A sedan, projektantom udało się zgrabnie umodelować tylną część, która kryje bagażnik o pojemności 420 litrów. Nowy sedan Mercedesa ma być też jednym z najbardziej opływowych aut – współczynnik oporów powietrza wyniesie zaledwie 0,22. Sylwetka tego auta zdecydowanie będzie się podobać.
Mercedes klasy A sedan: identyczne wnętrze i mniej silników
Wsiadając do wnętrza Mercedesa klasy A sedan od razu poznamy ten projekt. W porównaniu do hatchbacka, jedyne różnice wyłapiemy wyłącznie przy mocniej opadającej linii dachu w tylnej części. Producent zastrzega jednak, że przestrzeń nad głową dla pasażerów będzie wystarczająca. W wyposażeniu standardowym sedana znajdziemy system multimedialny MBUX z dużym wyświetlaczem na środku deski rozdzielczej oraz opcjonalny drugi ekran zamiast tradycyjnych zegarów. Oczywiście mamy też obsługę głosową oraz kilka systemów bezpieczeństwa z automatycznym hamowaniem i układem utrzymywania pasa ruchu na czele.
Co ciekawe, Mercedes klasy A w wersji sedan będzie miał (przynajmniej na początku) dużo skromniejszą ofertę silnikową. W hatchbacku jest do wyboru pięć jednostek napędowych (cztery benzyny i jeden diesel), a w sedanie mają być tylko dwa silniki. Wybierać będzie można pomiędzy wersjami oznaczonymi jako A 200 oraz A 180d – czyli między 163-konnym benzyniakiem 1.3 Turbo oraz wysokoprężnym motorem o mocy 116 KM. W przyszłości mogą pojawić się też inne wersje silnikowe.
Nowy Mercedes klasy A w wersji sedan ma mieć swoją światową premierę podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu, a produkcja małego sedana ma ruszyć na początku 2019 roku. W ten sposób można dowiedzieć się, że do oferty klasy A, sedan dołączy w pierwszej połowie przyszłego roku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu