Felietony

Licznik Facebookowych lajków na wieszakach z ubraniami? W końcu to dobra rekomendacja zakupowa

Grzegorz Marczak
Licznik Facebookowych lajków na wieszakach z ubraniami? W końcu to dobra rekomendacja zakupowa
Reklama

Ciekawie się robi kiedy Facebookowe lajki wychodzą poza internet i służą jako wskaźnik rekomendujący towar. Taki pomysł wprowadza w życie brazylijski ...

Ciekawie się robi kiedy Facebookowe lajki wychodzą poza internet i służą jako wskaźnik rekomendujący towar. Taki pomysł wprowadza w życie brazylijski oddział C&A, który postanowił wmontować w wieszaki liczniki pokazujące ilość lajków jaki zebrał dany ciuch na Facebooku.

Reklama

Wcześniej na dedykowanej stronie na Facebooku opublikowali zdjęcia swoich produktów i w ten sposób zbierają opinie użytkowników na temat ich asortymentu - opinie wyrażane oczywiście lajkami. Informacje te są ponoć w czasie rzeczywistym przesyłane do sklepu. Wygląda więc na to, że oprócz rekomendacji dla klienta jest to też pewnego rodzaju podpowiedź odnośnie tego jaki towar powinien być lepiej eksponowany w sklepie i które ubrania mogą cieszyć się większym zainteresowaniem.

Oczywiście można powiedzieć, że to samo da się osiągnąć na przykład poprzez kody QR, które będą odsyłać do dekowanej strony z informacjami i ocenami, można też zrobić specjalną aplikację która wykorzystując AR będzie nam dostarczać dodatkowe info na temat danego towaru. Wszystko to prawda ale tego typu rozwiązania wymagają zaangażowania ze strony użytkownika. Nie do końca wierzę w kody QR a szczególnie nie w sklepach z modnymi ciuchami, tak samo zresztą jak nie wyobrażam sobie aby klientki korzystały nagminnie z aplikacjami mobilnych.

Pomysł C&A wydaje się mi więc najbardziej przekonujący w swojej prostocie przekazu - im więcej na liczniku tym lepsza rekomendacja zakupowa. Ciekawy jestem czy tego typu eksperyment będzie miał realne przełożenie na sprzedaż towaru i czy faktycznie klienci będą sugerować się opiniami z Facebooka? Teoretycznie moda i styl to sprawa bardzo indywidualna ale to tylko teoria. Zresztą sam pomysł można wykorzystać również w innych branżach, mniej subiektywnych jeśli chodzi o odbiór przez klienta.

Zdjęcia z Facebookowego fanpage C&A

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama