Polska

Liberty Global sprzedaje swoje spółki Vodafone za 23 mld$. Prezes UPC Polska uspokaja

Grzegorz Ułan
Liberty Global sprzedaje swoje spółki Vodafone za 23 mld$. Prezes UPC Polska uspokaja
0

Dostaliśmy własnie informację o podpisaniu umowy przez Liberty Global o sprzedaży swoich spółek w Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii i Czechach firmie Vodafone. Kwota transakcji wyniosła 22,7 mld dolarów.

Co ulegnie zmianie?

UPC Polska (należąca do koncernu Liberty Global), która przesłała nam ten komunikat zastrzegła, że transakcja ta w żaden sposób nie wpłynie na działalność w Polsce.

Robert Redeleanu, prezes UPC Polska:

Liberty Global, właściciel UPC Polska, od zawsze dynamicznie rozwijało się, umiejętnie przekształcając swój biznes, aby jak najlepiej napędzać innowacje, rozwijać usługi i tworzyć znaczącą wartość dla akcjonariuszy. Transakcja z Vodafonem wpisuje się też w szerszą perspektywę rozwoju branży telekomunikacyjnej, wynikającą z rosnącej konkurencji i potrzeby lepszej obsługi naszych klientów, a także zapewnienia im światowej klasy usług w zakresie internetu i rozrywki. Należy jednak podkreślić, że umowa między Liberty Global a Vodafone nie ma wpływu na naszą działalność w Polsce.

Niejako na potwierdzenie tych słów wcześniej trafiły na naszą skrzynkę wyniki UPC Polska za I kwartał 2018, według których UPC nadal nieźle sobie radzi w naszym kraju.

Na koniec I kwartału tego roku UPC miała w Polsce prawie 1,5 mln klientów, którzy korzystali z prawie 3 milionów usług. Większość oczywiście z usługi dostępu do internetu 1,1 mln i telewizji cyfrowej - nieco ponad milion oraz telefonii - ponad pół miliona.

Robert Redeleanu, prezes UPC Polska:

W pierwszym kwartale zbliżyliśmy się jeszcze bardziej do 3 milionów usług (RGU), wzmacniając tym samym naszą pozycję rynkową. Zapewniliśmy naszym klientom jeszcze lepszą ofertę, dzięki kolejnemu przyśpieszeniu prędkości internetu, dzięki czemu średnia z jakiej obecnie korzystają wzrosła do 130 Mb/s ze 100 Mb/s w poprzednim kwartale. To wszystko, wsparte przeprowadzonym we wrześniu 2017 roku rebrandingiem, było efektem ogromnego wysiłku całego zespołu UPC Polska i przyczyniło się do osiągnięcia przez nas rekordowo wysokiego wskaźnika satysfakcji klienta oraz realizacji naszej ambicji, jaką jest umacnianie pozycji marki numer jeden na rynku szybkiego Internetu i telewizyjnej rozrywki.

Poprawie uległy też parametry oferowanych usług, średnia prędkość internetu, z której mogą korzystać klienci UPC Polska wzrosła ze 100 Mb/s w ostatnim kwartale 2017 roku, do 130 Mb/s w I kwartale tego roku.

Przy czym liczba użytkowników internetu 250 Mb/s wzrosła ponad dwukrotnie, a internetu z prędkością 500 Mb/s aż dziesięciokrotnie w ciągu ostatniego pół roku.

Aktualnie w zasięgu UPC Polska jest 3,3 mln gospodarstw domowych w Polsce, a w I kwartale 2018 roku zasięg ten wzrósł o 21 600 nowych.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu