LG

LG sprzedało rekordową liczbę smartfonów

Maciej Sikorski
LG sprzedało rekordową liczbę smartfonów
Reklama

Ostatnie produkty z linii Nexus pokazały, że Google walczy o równowagę na polu producentów sprzętu i wspiera różnych graczy. Tym razem na marce intern...

Ostatnie produkty z linii Nexus pokazały, że Google walczy o równowagę na polu producentów sprzętu i wspiera różnych graczy. Tym razem na marce internetowego giganta mają skorzystać Motorola, HTC i Asus. Czy taka współpraca może jakoś pomóc firmie? Uważam, że tak, a świetnym przykładem jest LG - koreańskiej korporacji sporo dało tworzenie Nexusów. Ich sprzęt mobilny stał się wyraźnie lepszy i zaczął przyciągać większą liczbę klientów. Widać to w ostatnich wynikach finansowych.

Reklama

Niejednokrotnie pisałem już na AW, że mobilne LG sprzed Nexusa 4 i po nim to dwóch różnych graczy. Koreańczycy zaczęli popełniać mniej błędów, wyrugowali lub przynajmniej poważnie poprawili niektóre niedociagnięcia, zaczęli przyglądać się wydarzeniom na rynku i wyciągać z tego wnioski, postanowili nawet pokazać, że są w stanie przejąć inicjatywę. Nie wiem, jaki wpływ miał na to amerykański partner i jak duży impuls do zmian poszedł z samej koreańskiej korporacji - grunt, że potoczyło się we właściwym kierunku. Potoczyło? Tak, wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży smartfonów.

W poprzednim kwartale LG dostarczyło na rynek 16,8 mln inteligentnych telefonów, czyli o blisko 40% więcej, niż w analogicznym kwartale 2013 roku. Osiągnęli bardzo podobny rezultat do tego, jaki zanotowała w poprzednich trzech miesiącach korporacja Huawei. Obaj producenci podkręcają tempo i chcą zajmować wysoką pozycję w rankingu firm o najwyższej sprzedaży, celują obecnie w trzecie miejsce. Co prawda, ostatnio prawdopodobnie pogodziło ich Xiaomi, ale nigdzie nie jest powiedziane, że w tym kwartale lub w kolejnym będzie podobnie - różnice nie są tu bardzo duże i można je przeskoczyć. Ciekawe, która firma najlepiej wykorzysta np. przedświąteczny szał zakupów?

Korporacja LG Electronics w poprzednim kwartale zanotowała zysk operacyjny na poziomie blisko 450 mln dolarów przy przychodach wynoszących 14,54 mld dolarów. W obu przypadkach zanotowano wzrosty. Jak na tym tle wyglądają rezultaty oddziału mobilnego? Zacznijmy od tego, że pod względem przychodów (4,14 mld dolarów) jest to drugi najważniejszy filar korporacji - ustępuje jedynie Home Entertainment. LG Mobile zanotowało w poprzednim kwartale 163 mln dolarów zysku operacyjnego. To najwięcej ze wszystkich oddziałów. Korporacja poświęca sporo uwagi tej gałęzi swojego biznesu i mobile powoli staje się chyba ich oczkiem w głowie. Trudno się temu dziwić - lokalny konkurent, Samsung, zarabia na smartfonach oraz tabletach miliardy dolarów i LG pewnie chciałoby podobnie.

Koreańska firma jakiś czas temu poinformowała, że wprowadza na rynek procesor(y?) firmowane własnym logo, niedawno pisałem też o ich pracach nad nowymi bateriami dla sprzętu mobilnego. LG nie tkwi w miejscu i stara się rozwijać na tym rynku. Spory atutem jest w ich przypadku obecność w sektorach RTV i AGD - w czasach podłączania do Sieci kolejnych urządzeń i sterowania nimi z poziomu smartfonu może się to okazać naprawdę dużym bonusem. Sprawę zdają sobie z tego w Samsungu, decydenci LG zapewne nie zbagatelizują zagadnienia. Czekamy zatem na kolejne kroki.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama