Kiedy myślisz Lexus od razu myślisz o ekologicznych limuzynach lub SUV-ach. Do tej pory w ofercie brakowało małego auta, który idealnie sprawdzi się w mieście i przypasuje do damskiej torebki. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie pokazano nowego Lexusa UX, który idealnie wkomponuje się w trend na małe auta idealnie pasujące do miasta i stylu bycia.
Dotychczasowa oferta Lexusa składała się z trzech aut typu SUV. Mamy tutaj na myśli mniejszego NX-a, większego RX-a i dostępnego na niektórych rynkach największego LX-a (niestety nie w Polsce). Za moment w salonach powinien pojawić się przedłużony RX L, a później zapełniona zostanie luka najmniejszym autem. Nowy Lexus UX idealnie wpisuje się w obecnie panujące trendy na małe, zwinne miejskie auto, podkreślające nowoczesny styl bycia.
Lexus UX: większy brat Toyoty CH-R
Nowy Lexus UX jest pierwszym autem w gamie, którego zbudowano na nowej platformie modułowej GA-C. Jej zastosowanie ma zapewnić nisko umieszczony środek ciężkości oraz wyjątkową sztywność nadwozia co przełoży się na sportowy charakter miejskiego crossovera. Koncepcję modelu UX tłumaczyła naczelna inżynier projektu:
"Od samego początku myślałam o klientach docelowych – trzydziestoparolatkach, millenialsach, mężczyznach i kobietach – i starałam się zrozumieć, jak w ich przekonaniu kompaktowy samochód klasy premium mógłby zmienić ich życie i przynieść nowe doświadczenia. Właśnie takie przemyślenia doprowadziły nas do podstawowej koncepcji UX – Urban Explorera, nowego rodzaju crossovera".
Nowy Lexus UX jest większym bratem innego miejskiego crossovera z Japonii – Toyoty CH-R. Auto mierzy 4495 mm długości, 1840 mm szerokości i 1520 mm wysokości, a pomiędzy osiami znajduje się 2640 mm przestrzeni. Japoński crossover może przy tym pochwalić się ogromnym promieniem skrętu na poziomie 5,2 metra. Dzięki mocno przeszklonemu wnętrzu łatwo wyczuć wymiary samochodu.
Lexus UX: nowoczesna technika i technologia
Wsiadając do wnętrza można poczuć się jak w samochodzie Premium. Przede wszystkim dzięki wysokiej jakości materiałom wykończeniowym – skóra, aluminium i miękki w dotyku plastik idealnie komponują się z całością projektu deski. Środkowa część kokpitu delikatnie skierowana jest ku kierowcy, by ten mógł swobodnie sterować każdą funkcją. Deskę rozdzielczą wieńczy duży wyświetlacz systemu multimedialnego, a o odpowiednie nagłośnienie dba system audio Mark Levinson. Wsiadanie i wysiadanie z nowego Lexusa UX ułatwia odpowiednie usytuowanie i wyprofilowanie fotela oraz panelu poniżej drzwi.
Nie zapomniano również o elektronicznych systemach bezpieczeństwa. Nowy Lexus UX wyposażony został w układ Lexus Safety System+. W skład niego wchodzi m.in. Pre-Collision System (PCS) z systemem wykrywania pieszych również w nocy, a także rowerzystów, Lane Tracing System (układ utrzymywania toru jazdy) oraz adaptacyjny tempomat. Dodatkowo nowy Lexus UX potrafi ostrzec kierowcę o ruchu poprzecznym, monitoruje martwe pole i umie rozpoznawać znaki.
Oferta silnikowa nowego Lexusa UX składa się z dwóch punktów: hybrydowego układu z samoczynnym systemem ładowania czwartej generacji, który łącznie generuje 178 KM (UX 250h) oraz wyłącznie benzynowego silnika o pojemności 2 litrów z nową przekładnią bezstopniową Direct Shift (UX 200). W przyszłości zadebiutuje również odmiana UX F Sport, która charakteryzować się będzie zmienionymi elementami zawieszenia oraz sportowymi dodatkami w wyglądzie i kabinie.
Sprzedaż nowego Lexusa UX rozpocznie się w drugiej połowie 2018 roku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu