Telekomy

Którego operatora Polacy postrzegają najlepiej, a którego najgorzej?

Grzegorz Ułan
Którego operatora Polacy postrzegają najlepiej, a którego najgorzej?
53

W dzisiejszej Rzeczpospolitej pojawiły się wyniki ciekawego badania, obrazującego poziom zaufania i sympatii do naszych telekomów z „wielkiej czwórki” - Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Autorzy badania „Poziomy sympatii i zaufania do największych marek telekomunikacyjnych" - Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz agencja doradcza Apostołowie Opinii, zbadali zarówno poziom deklarowanej sympatii i zaufania, jak i przeprowadzili analizę komentarzy w sieci, która dobitnie pokazuje, że jak już mamy wydać jakąś opinie, to będzie to opinia negatywna. Jak jest dobrze, usługi działają - to zwyczajnie dla większości osób, nie ma o czym pisać.

Jakie wyszły wyniki? Najwyższym poziomem sympatii wśród Polaków może cieszyć się Play, tego operatora wskazywało 35% badanych jako pozytywnie się kojarzącego, tylko 14% negatywnie go kojarzy, neutralne opinie deklarowało z kolei aż 52% - to norma u wszystkich operatorów, tak jak to, że większość opinii w sieci na temat poszczególnych operatorów jest negatywna.

W przypadku Play, pozytywne komentarze o tej sieci stanowiły 23% wszystkich, neutralne 10%, a 67% negatywne. A jak z zaufaniem do tego operatora? Tu Play ma bardzo dobre notowania - 36% badanych ufa tej marce, przeciwne zdanie ma 16%, a neutralne 48%.

Najgorsze z kolei wyniki dotyczą pomarańczowego operatora, czyli Orange. Mimo, że pozytywnie ocenia tego operatora 25% badanych, to drugi wynik wśród operatorów, zaraz po Play, to z drugiej strony aż 26% ma negatywne skojarzenia z tym operatorem. Neutralne z kolei 49%.

Nie inaczej jest w przypadku poziomu zaufania, jakim Polacy obdarzają Orange - 27% nie ufa tej marce, a 24% ma odmienne zdanie, neutralnie wypowiadało się w tej kwestii 49% badanych. Jeśli chodzi o komentarze w sieci, Orange również ma poważny problem, jedynie 5% pozytywnych komentarzy, 6% neutralnych i aż 89% negatywnych.

Nasz zielony operator Plus wzbudza sympatię u 23% Polaków, negatywnie ocenia go 19%, a neutralnie 58%. W przypadku deklarowania zaufania do marki, Plusowi ufa 23% respondentów, a nie ufa 18%, neutralnie odpowiadało z kolei 59% badanych. Negatywne komentarze w sieci o tym operatorze stanowiły 75%, pozytywne 18%, a neutralne 7%.

Ostatni z operatorów T-Mobile może liczyć na sympatię 22% badanych, antypatię deklaruje 19%, a neutralność 59%. Ufa tej marce z kolei 23% badanych, 20% wyraziło brak zaufania, a neutralność 57%. Analizując komentarze w sieci, autorzy badania wychwycili 20% pozytywnych opinii, to drugi wynik po Play, 10% neutralnych, a 70% negatywnych.

Dla przejrzystości wrzućmy na koniec te wyniki w tabelki.

Autorzy badania „Poziomy sympatii i zaufania do największych marek telekomunikacyjnych" - Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz agencja doradcza Apostołowie Opinii, zbadali zarówno poziom deklarowanej sympatii i zaufania, jak i przeprowadzili analizę komentarzy w sieci, która dobitnie pokazuje, że jak już mamy wydać jakąś opinie, to będzie to opinia negatywna. Jak jest dobrze, usługi działają - to zwyczajnie dla większości osób, nie ma o czym pisać.

Jakie wyszły wyniki? Najwyższym poziomem sympatii wśród Polaków może cieszyć się Play, tego operatora wskazywało 35% badanych jako pozytywnie się kojarzącego, tylko 14% negatywnie go kojarzy, neutralne opinie deklarowało z kolei aż 52% - to norma u wszystkich operatorów, tak jak to, że większość opinii w sieci na temat poszczególnych operatorów jest negatywna.

W przypadku Play, pozytywne komentarze o tej sieci stanowiły 23% wszystkich, neutralne 10%, a 67% negatywne. A jak z zaufaniem do tego operatora? Tu Play ma bardzo dobre notowania - 36% badanych ufa tej marce, przeciwne zdanie ma 16%, a neutralne 48%.

Najgorsze z kolei wyniki dotyczą pomarańczowego operatora, czyli Orange. Mimo, że pozytywnie ocenia tego operatora 25% badanych, to drugi wynik wśród operatorów, zaraz po Play, to z drugiej strony aż 26% ma negatywne skojarzenia z tym operatorem. Neutralne z kolei 49%.

Nie inaczej jest w przypadku poziomu zaufania, jakim Polacy obdarzają Orange - 27% nie ufa tej marce, a 24% ma odmienne zdanie, neutralnie wypowiadało się w tej kwestii 49% badanych. Jeśli chodzi o komentarze w sieci, Orange również ma poważny problem, jedynie 5% pozytywnych komentarzy, 6% neutralnych i aż 89% negatywnych.

Nasz zielony operator Plus wzbudza sympatię u 23% Polaków, negatywnie ocenia go 19%, a neutralnie 58%. W przypadku deklarowania zaufania do marki, Plusowi ufa 23% respondentów, a nie ufa 18%, neutralnie odpowiadało z kolei 59% badanych. Negatywne komentarze w sieci o tym operatorze stanowiły 75%, pozytywne 18%, a neutralne 7%.

Ostatni z operatorów T-Mobile może liczyć na sympatię 22% badanych, antypatię deklaruje 19%, a neutralność 59%. Ufa tej marce z kolei 23% badanych, 20% wyraziło brak zaufania, a neutralność 57%. Analizując komentarze w sieci, autorzy badania wychwycili 20% pozytywnych opinii, to drugi wynik po Play, 10% neutralnych, a 70% negatywnych.

Dla przejrzystości wrzućmy na koniec te wyniki w tabelki.

Play Orange
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 35% 36% 23% 25% 24% 5%
Negatywne 14% 16% 67% 26% 27% 89%
Neutralne 52% 48% 10% 49% 49% 6%

 

Plus T-Mobile
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 23% 23% 18% 22% 23% 20%
Negatywne 19% 18% 75% 19% 20% 70%
Neutralne 58% 59% 7% 59% 57% 10%

 

Źródło: Rzeczpospolita. Photo: nenetus/Depositphotos.

Play Orange
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 35% 36% 23% 25% 24% 5%
Negatywne 14% 16% 67% 26% 27% 89%
Neutralne 52% 48% 10% 49% 49% 6%

 

Autorzy badania „Poziomy sympatii i zaufania do największych marek telekomunikacyjnych" - Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz agencja doradcza Apostołowie Opinii, zbadali zarówno poziom deklarowanej sympatii i zaufania, jak i przeprowadzili analizę komentarzy w sieci, która dobitnie pokazuje, że jak już mamy wydać jakąś opinie, to będzie to opinia negatywna. Jak jest dobrze, usługi działają - to zwyczajnie dla większości osób, nie ma o czym pisać.

Jakie wyszły wyniki? Najwyższym poziomem sympatii wśród Polaków może cieszyć się Play, tego operatora wskazywało 35% badanych jako pozytywnie się kojarzącego, tylko 14% negatywnie go kojarzy, neutralne opinie deklarowało z kolei aż 52% - to norma u wszystkich operatorów, tak jak to, że większość opinii w sieci na temat poszczególnych operatorów jest negatywna.

W przypadku Play, pozytywne komentarze o tej sieci stanowiły 23% wszystkich, neutralne 10%, a 67% negatywne. A jak z zaufaniem do tego operatora? Tu Play ma bardzo dobre notowania - 36% badanych ufa tej marce, przeciwne zdanie ma 16%, a neutralne 48%.

Najgorsze z kolei wyniki dotyczą pomarańczowego operatora, czyli Orange. Mimo, że pozytywnie ocenia tego operatora 25% badanych, to drugi wynik wśród operatorów, zaraz po Play, to z drugiej strony aż 26% ma negatywne skojarzenia z tym operatorem. Neutralne z kolei 49%.

Nie inaczej jest w przypadku poziomu zaufania, jakim Polacy obdarzają Orange - 27% nie ufa tej marce, a 24% ma odmienne zdanie, neutralnie wypowiadało się w tej kwestii 49% badanych. Jeśli chodzi o komentarze w sieci, Orange również ma poważny problem, jedynie 5% pozytywnych komentarzy, 6% neutralnych i aż 89% negatywnych.

Nasz zielony operator Plus wzbudza sympatię u 23% Polaków, negatywnie ocenia go 19%, a neutralnie 58%. W przypadku deklarowania zaufania do marki, Plusowi ufa 23% respondentów, a nie ufa 18%, neutralnie odpowiadało z kolei 59% badanych. Negatywne komentarze w sieci o tym operatorze stanowiły 75%, pozytywne 18%, a neutralne 7%.

Ostatni z operatorów T-Mobile może liczyć na sympatię 22% badanych, antypatię deklaruje 19%, a neutralność 59%. Ufa tej marce z kolei 23% badanych, 20% wyraziło brak zaufania, a neutralność 57%. Analizując komentarze w sieci, autorzy badania wychwycili 20% pozytywnych opinii, to drugi wynik po Play, 10% neutralnych, a 70% negatywnych.

Dla przejrzystości wrzućmy na koniec te wyniki w tabelki.

Play Orange
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 35% 36% 23% 25% 24% 5%
Negatywne 14% 16% 67% 26% 27% 89%
Neutralne 52% 48% 10% 49% 49% 6%

 

Plus T-Mobile
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 23% 23% 18% 22% 23% 20%
Negatywne 19% 18% 75% 19% 20% 70%
Neutralne 58% 59% 7% 59% 57% 10%

 

Źródło: Rzeczpospolita. Photo: nenetus/Depositphotos.

Plus T-Mobile
Sympatia Zaufanie Komentarze Sympatia Zaufanie Komentarze
Pozytywne 23% 23% 18% 22% 23% 20%
Negatywne 19% 18% 75% 19% 20% 70%
Neutralne 58% 59% 7% 59% 57% 10%

 

Źródło: Rzeczpospolita.
Photo: nenetus/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu