W dzisiejszej Rzeczpospolitej pojawiły się wyniki ciekawego badania, obrazującego poziom zaufania i sympatii do naszych telekomów z „wielkiej czwórki” - Orange, Play, Plus i T-Mobile.
Autorzy badania „Poziomy sympatii i zaufania do największych marek telekomunikacyjnych" - Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz agencja doradcza Apostołowie Opinii, zbadali zarówno poziom deklarowanej sympatii i zaufania, jak i przeprowadzili analizę komentarzy w sieci, która dobitnie pokazuje, że jak już mamy wydać jakąś opinie, to będzie to opinia negatywna. Jak jest dobrze, usługi działają - to zwyczajnie dla większości osób, nie ma o czym pisać.
Jakie wyszły wyniki? Najwyższym poziomem sympatii wśród Polaków może cieszyć się Play, tego operatora wskazywało 35% badanych jako pozytywnie się kojarzącego, tylko 14% negatywnie go kojarzy, neutralne opinie deklarowało z kolei aż 52% - to norma u wszystkich operatorów, tak jak to, że większość opinii w sieci na temat poszczególnych operatorów jest negatywna.
W przypadku Play, pozytywne komentarze o tej sieci stanowiły 23% wszystkich, neutralne 10%, a 67% negatywne. A jak z zaufaniem do tego operatora? Tu Play ma bardzo dobre notowania - 36% badanych ufa tej marce, przeciwne zdanie ma 16%, a neutralne 48%.
Najgorsze z kolei wyniki dotyczą pomarańczowego operatora, czyli Orange. Mimo, że pozytywnie ocenia tego operatora 25% badanych, to drugi wynik wśród operatorów, zaraz po Play, to z drugiej strony aż 26% ma negatywne skojarzenia z tym operatorem. Neutralne z kolei 49%.
Nie inaczej jest w przypadku poziomu zaufania, jakim Polacy obdarzają Orange - 27% nie ufa tej marce, a 24% ma odmienne zdanie, neutralnie wypowiadało się w tej kwestii 49% badanych. Jeśli chodzi o komentarze w sieci, Orange również ma poważny problem, jedynie 5% pozytywnych komentarzy, 6% neutralnych i aż 89% negatywnych.
Nasz zielony operator Plus wzbudza sympatię u 23% Polaków, negatywnie ocenia go 19%, a neutralnie 58%. W przypadku deklarowania zaufania do marki, Plusowi ufa 23% respondentów, a nie ufa 18%, neutralnie odpowiadało z kolei 59% badanych. Negatywne komentarze w sieci o tym operatorze stanowiły 75%, pozytywne 18%, a neutralne 7%.
Ostatni z operatorów T-Mobile może liczyć na sympatię 22% badanych, antypatię deklaruje 19%, a neutralność 59%. Ufa tej marce z kolei 23% badanych, 20% wyraziło brak zaufania, a neutralność 57%. Analizując komentarze w sieci, autorzy badania wychwycili 20% pozytywnych opinii, to drugi wynik po Play, 10% neutralnych, a 70% negatywnych.
Dla przejrzystości wrzućmy na koniec te wyniki w tabelki.
Play | Orange | |||||
Sympatia | Zaufanie | Komentarze | Sympatia | Zaufanie | Komentarze | |
Pozytywne | 35% | 36% | 23% | 25% | 24% | 5% |
Negatywne | 14% | 16% | 67% | 26% | 27% | 89% |
Neutralne | 52% | 48% | 10% | 49% | 49% | 6% |
Plus | T-Mobile | |||||
Sympatia | Zaufanie | Komentarze | Sympatia | Zaufanie | Komentarze | |
Pozytywne | 23% | 23% | 18% | 22% | 23% | 20% |
Negatywne | 19% | 18% | 75% | 19% | 20% | 70% |
Neutralne | 58% | 59% | 7% | 59% | 57% | 10% |
Źródło: Rzeczpospolita.
Photo: nenetus/Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu