Moje przemyślenia

Kto stracił najwięcej fanów podczas czystki facebookowych polubień?

PW
Paweł Winiarski
9

Niedawno Facebook zrobił wiosenne porządki. Polubienia profili w popularnym serwisie to w dzisiejszych czasach dość istotne narzędzie promocji marek, produktów lub samych firm. Wiadomo, że pośród milionów polubień znalazło się trochę „lewych” lub nieaktywnych kont. Wspomniane porządki miały urealnić...

Niedawno Facebook zrobił wiosenne porządki. Polubienia profili w popularnym serwisie to w dzisiejszych czasach dość istotne narzędzie promocji marek, produktów lub samych firm. Wiadomo, że pośród milionów polubień znalazło się trochę „lewych” lub nieaktywnych kont. Wspomniane porządki miały urealnić faktyczną liczbę fanów. Zobaczmy kto stracił najwięcej.

Zajmująca się mediami społecznościowymi platforma CrowdTangle przygotowała specjalne zestawienie obrazujące różnice w polubieniach, jakie pojawiły się po czystce, która rozpoczęła się w połowie marca tego roku. Pod lupę wzięto ponad 80 tysięcy najpopularniejszych facebookowych profili, w tym strony celebrytów, marek, filmów i seriali. Oczywiście najwięcej polubień straciły najpopularniejsze strony, choć procentowo zestawienie nie jest już tak oczywiste.

Jeśli chodzi o celebrytów, w tym przede wszystkim muzyków, najgorzej na czystce wypadły Rihanna, Shakira i Kate Perry - ilościowo. Bo jeśli chodzi o procentową utratę fanów, w zestawieniu prowadzi Rihanna i Lil Wayne, który pod względem ilościowym zajął dopiero 7 miejsce.

1. Rihanna: -7 986 973 (9.8% polubień)
2. Shakira: -6 855 640 (6.8% polubień)
3. Katy Perry: -5 632 634 (7.8% polubień)
4. Lady Gaga: -5 470 021 (8.9% polubień)
5. Michael Jackson: -5 063 200 (6.7% polubień)
6. Beyoncé: -4 937 853 (7.9% polubień)
7. Lil Wayne: -4 817 374 (9.3% polubień)
8. AKON: -4 615 180 (8.7% polubień)
9. Selena Gomez: -4 540 000 (8.0% polubień)
10. Avril Lavigne: -4 417 463 (8.3% polubień)

W kategorii „marki” procentowo najbardziej ucierpiało MTV i producent popularnych trampków - Converse. Ilościowo najwięcej, bo blisko 6 milionów polubień, utracił natomiast YouTube.

1. YouTube: -5 796 122 (7.2% polubień)
2. Coca-Cola: -5 000 475 (5.6% polubień)
3. MTV: -4 064 977 (8.5% polubień)
4. Texas HoldEm Poker: -3 719 075 (5.5% polubień)
5. Disney: -3 467 508 (7.4% polubień)
6. Converse: -3 207 291 (8.5% polubień)
7. Red Bull: -3 197 328 (7.5% polubień)
8. Oreo: -2 621 539 (6.6% polubień)
9. Starbucks: -2 489 603 (7.0% polubień)
10. Skype: -2 430 956 (8.0% polubień)

Pośród filmów i seriali ponad 8% fanów utracili Family Guy, South Park i Saga Zmierzch. Ilościowo „korona” przypadła jednak serialowi Simpsonowie.

1. The Simpsons: -5 220 767 (7.5% polubień)
2. Harry Potter (filmy): -4 772 742 (6.7% polubień)
3. Family Guy: -4 474 455 (8.6% polubień)
4. SpongeBob SquarePants: -4 348 905 (8.0% polubień)
5. South Park: -3 952 825 (8.4% polubień)
6. The Twilight Saga: -3 773 484 (8.4% polubień)
7. Titanic: -3 493 285 (6.2% polubień)
8. Avatar: -3 445 217 (6.9% polubień)
9. Toy Story: -2 623 388 (8.0% polubień)
10. House: -2 478 546 (6.0% polubień)

Czystka dotknęła oczywiście również polskie profile. Popularna facebookowa strona Kamila Bednarka z wcześniejszych 1 524 000 fanów wskazuje aktualnie 1 498 508, Cleo z 1 239 000 zostało 1 234 279, a Ewie Farnej z 749 999 - 729 441.

Facebook twierdzi, że usunął polubienia pochodzące od zlikwidowanych profili, profili zmarłych osób oraz użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie byli aktywni w serwisie. Jeśli któryś z tych ostatnich powróci do zabawy Facebookiem, pochodzące od nich polubienie powróci na profil, z którego zniknęło.

grafika: 1, 2, 3

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook