kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów
10

Rekiny biznesu motoryzacyjnego, czyli zobacz kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów

Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów? Okazuje się, sprzedać nowe auto i jeszcze na tym zarobić, nie jest wcale łatwą sztuką.

W ostatnich latach na drogi całego świata wyjeżdżają miliony nowych samochodów – rok do roku.  Przy kupnie nowego auta można postawić takie pytanie: kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów? Okazuje się, że nie każdy zarabia na wyprodukowanym aucie, a niektórzy nawet mocno tracą. Obecnie najbardziej opłacalne jest wytwarzanie samochodów segmentu Premium. Na granicy opłacalności są marki produkujące auta popularne, a najbardziej po kieszeni dostają producenci aut ekologicznych.

kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów

Do takich wniosków doszedł Ferdinand Dudenhoffer, którzy przygotował analizę sprzedaży nowych samochodów i zarabiania pieniędzy. Okazuje się, iż móc zarabiać na nowych autach we współczesnych czasach, trzeba umiejętnie utrzymywać poziom produkcji na ściśle określonym poziomie. W zestawieniu niemieckiego analityka najlepiej wyszły marki Premium, chociaż i w tym segmencie można znaleźć tzw. czarne owce. Zobaczmy zatem kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów.

Z danych niemieckiego analityka wygląda, że obecnie najwyższymi zyskami ze sprzedaży nowych aut może pochwalić się Ferrari. Z wyliczeń Ferdinanda Dudenhoffera wynika, że średnio włoska firma zarabia na każdym sprzedanym aucie około 69 tysięcy Euro. Co ciekawe w zestawieniu nie zawarto takich marek jak Rolls-Royce czy Lamborghini, jednak w końcu dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. Nieco gorsze wyniki (na poziomie 17 tysięcy Euro od samochodu) ma Porsche, a Audi, BMW i Mercedes „na czysto” zarabiają około 3 tysięcy Euro za każde auto. Co ciekawe stratę przynoszą auta Bentley’a, którego każda sztuka kosztuje aż 17 tysięcy Euro.

kto najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów

Największe problemy mają jednak producenci, którzy skupiają się na produkcji aut elektrycznych. Z danych niemieckiego raportu wynika, że statystycznie do każdego wyprodukowanego samochodu, amerykańska Tesla „dokłada” około 11 tysięcy Euro. Okazuje się zatem, że produkcja ekologicznych aut nie powoduje, że będzie to firma, która najlepiej zarabia na sprzedaży nowych samochodów.