6

Kreatywne.pl – nowy adres w Sieci dla twórczych konkursów, blogów i wydarzeń

Ostatnio sporo słyszymy o zjawisku polegającym na angażowaniu społeczności w życie marki. Crowdsouring, bo to o nim mowa, występuje również pod postacią ARTsoucingu, w oparciu o który działa serwis Kreatywne.pl – laureat konkursu LabStar organizowanego przez Wirtualną Polskę. Ma on być platformą współpracy pomiędzy twórcami, a organizatorami „kreatywnych” przedsięwzięć, ale zainteresować się nim mogą również […]

Ostatnio sporo słyszymy o zjawisku polegającym na angażowaniu społeczności w życie marki. Crowdsouring, bo to o nim mowa, występuje również pod postacią ARTsoucingu, w oparciu o który działa serwis Kreatywne.pl – laureat konkursu LabStar organizowanego przez Wirtualną Polskę. Ma on być platformą współpracy pomiędzy twórcami, a organizatorami „kreatywnych” przedsięwzięć, ale zainteresować się nim mogą również zwykli śmiertelnicy.

Coca-Cola, IKEA, Bacardi oraz Zepter – te i nie tylko te marki promowały konkursy i projekty twórcze na poprzedniej, znajdującej się pod adresem KonkursyKreatywne.pl wersji strony. Obecnie Kreatywne.pl jest największym w Polsce serwisem, którego działanie opiera się o trend określony jako ARTsourcing. Jego twórcom udało się pokonać w konkursie Wirtualnej Polski ponad osiemset innych zespołów chcących pokazać swój pomysł na biznes w Sieci.

Na schludnie wykonanej witrynie Kreatywne.pl znajdziecie informacje o najciekawszych konkursach, wydarzeniach i blogach. Dotarcie do nich nie sprawia żadnego problemu – wyszukiwarka jest rozbudowana a sama strona przejrzysta. Z jej zasobów mogą korzystać trzy różne typy użytkowników: organizatorzy, twórcy i obserwatorzy. Główne udogodnienia dotyczą możliwości samodzielnego tworzenia własnego profilu, a także publikacji oraz wykorzystania narzędzi do promocji konkursów i wydarzeń organizowanych zarówno przez agencje reklamowe dla swoich klientów, jak i bezpośrednio przez firmy, które nie korzystają z usług agencji, ale organizują niestandardowe akcje promocyjne dla swoich marek.

Joanna Majewska, partner zarządzający w Kreatywne.pl, opisała działający od połowy sierpnia serwis w ten oto sposób:

Kreatywne.pl ma być narzędziem umożliwiającym promocję różnego rodzaju projektów związanych z kulturą i sztuką, a w konsekwencji zapewnić bezpośrednie dotarcie do twórców reprezentujących wiele dziedzin sztuki: designu, grafiki, filmu, muzyki czy malarstwa. Działając w oparciu o ARTsourcing, chcemy pokazać, jak duży potencjał tkwi w angażowaniu społeczności w życie i budowanie marek.

Z kolei Jarek Sobolewski podkreśla unikalne wartości ich dziecka. Według niego nieczęsto zdarza się, by z działania serwisu zadowoleni byli zarówno użytkownicy-twórcy, „bo dostarczamy im cenne z ich punktu widzenia informacje”, jak i organizatorzy, „bo docierają 1:1 do interesującej ich grupy docelowej”.

Strona główna serwisu została podzielona na dwie części. W znajdującej się po lewej stronie na szarym polu kolumnie znajdziemy odnośniki do trwających i zakończonych już konkursów i wydarzeń, narzędzie do tworzenia własnego bloga oraz głosowania na najlepszą pracę. Po prawej stronie wyświetlają się warunki i wyniki wyszukiwania, polecane  przez twórców serwisu pozycje (konkursy itd.), sondy i miniaturki kreatywnych blogów. Ciężko jest się tutaj zgubić. Warto dodać, że przemieszczania się po stronie nie utrudniają banery z reklamami – po prostu jeszcze ich na niej nie ma.