Mobile

Konferencja Generation Mobile 2014 - o bankowości mobilnej, m-commerce oraz mobilnych treściach i usługach

Grzegorz Marczak
Konferencja Generation Mobile 2014 - o bankowości mobilnej, m-commerce oraz mobilnych treściach i usługach
0

Już za 3 dni na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się jedna z najważniejszych imprez branży mobilnej w Polsce – konferencja Generation Mobile 2014 organizowana przez NoNoobs.pl i Antyweb.pl, która poświęcona będzie najnowszym trendom w rozwoju rynku mobilnego oraz dynamice w obszarach ekosyst...

Już za 3 dni na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się jedna z najważniejszych imprez branży mobilnej w Polsce – konferencja Generation Mobile 2014 organizowana przez NoNoobs.pl i Antyweb.pl, która poświęcona będzie najnowszym trendom w rozwoju rynku mobilnego oraz dynamice w obszarach ekosystemu aplikacji i usług mobilnych.

Wśród licznych tematów obrazujących najbardziej aktualne trendy na światowym i polskim rynku mobilnym, które omawiane będą podczas 2-dniowej konferencji są m. in. m-commerce, bankowość mobilna, pozycjonowanie i monetyzacja w ekosystemach aplikacyjnych, projektowanie i sprzedaż aplikacji oraz treści na urządzenia mobilne – mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs.pl. Na konferencji pokażemy też strategie graczy, którzy odnieśli sukces oraz zaprezentujemy unikalne projekty i case studies potwierdzające fakt, że z mobile czerpać można duże przychody. Wiele cennych wskazówek uzyskają także twórcy startupów, dla nich przewidzieliśmy wystąpienia inwestorów oraz kilka inspirujących prezentacji przeglądowych i poradnikowych.

Czy na mobilnym rynku e-commerece jest miejsce dla wszystkich sprzedawców? Czym różni się zachowanie klienta kupującego online i mobile? Jakie są największe bariery utrudniające rozwój m-commerce w Polsce?

Między innymi na te pytania odpowie Bartosz Witoń, kierownik rozwoju projektów mobilnych w Grupie Allegro. Jest kilka wyzwań, którym będą musieli sprostać sprzedawcy uwzględniający mobile w swojej strategii rozwoju – mówi Prelegent. Przede wszystkim będą oni musieli stworzyć sklepy mobilne (strony lekkie, strony RWD i/lub aplikacje). Dzisiaj największe polskie sklepy, które są dobrze przygotowane do mobile’a można policzyć na palcach jednej ręki. Niestety to odwlekanie wejścia w mobile w tym roku zacznie się mścić w przyszłości i jest to już ostatnia szansa aby to zmienić. Nadal mamy też problem ze standardami mobilnych płatności. Jest to w naszym regionie głównym czynnikiem hamującym rozwój m-commerce. Ludzie chcą kupować mobilnie, ale pod warunkiem, że będą w stanie zrobić wszystko – znaleźć, kupić i zapłacić za produkt. W Grupie Allegro mamy rozwiązanie na mobilne potrzeby, o których szerzej opowiem podczas mojej prezentacji drugiego dnia konferencji Generation Mobile, na którą wszystkich serdecznie zapraszam.

M-płatnościom i bankowości mobilnej nie tylko z punktu widzenia m-commerce poświęconych będzie kilka wystąpień. O aplikacji MasterPass opowie Maciej Kornatowski (MasterCard Europe SPRL), horyzonty rozwoju tej branży nakreślą Miłosz Brakoniecki i Tomasz Niewiedział (Bank Zachodni WBK), którzy przybliżą alternatywne ścieżki rozwoju banków oraz opiszą rolę mobilnych płatności w kontekście bankowości i usług mobilnych. Z kolei problematyce wykorzystania m-płatności w sektorze B2B przyjrzy się Aleksander Gawroński, dyrektor ds. bankowości elektronicznej w mBank.pl.

Jakie systemy operacyjne dla bankowej aplikacji korporacyjnej są kluczowe? Czy sytuacja jest podobna jak w przypadku klientów indywidualnych?

Co do zasady królują dwa systemy iOS i Android, o ile Androidów jest najwięcej ilościowo to użytkownicy iOS są bardziej aktywni i generują największy ruch transakcyjny. W przypadku tworzenia aplikacji dla firm nie można łatwo „oddać” systemów BlackBerry i WindowsPhone – mówi Aleksander Gawroński. Należy pamiętać o tym, że użytkownik korporacyjny zazwyczaj korzysta ze sprzętu mobilnego, który dostarczyła mu firma. Pomimo wzrastającego trendu „Bring Your Own Device”, jesteśmy jeszcze daleko od tego by uznać go za przeważający u dużych graczy. Dlatego właśnie BlackBerry nie chce odejść na zasłużoną emeryturę, ponieważ zapewnia duży komfort działom „Security IT” w korporacjach. Natomiast WindowsPhone radzi sobie nadspodziewanie dobrze, ze względu na duże przywiązanie do marki Nokia na naszym rynku.

Na pytanie, które funkcje w aplikacji korporacyjnej są dla przedsiębiorstwa najważniejsze Aleksander Gawroński odpowiada: Projektując aplikację mobilną dla przedsiębiorstw trzeba dobrze poznać „usecase” po stronie użytkownika korporacyjnego. Można być mocno zaskoczonym jak bardzo różni się użytkowanie przez tą samą osobę systemów i aplikacji indywidualnych a firmowych. W przypadku aplikacji bankowości mobilnej dla korporacji – najistotniejsze były funkcje usprawniające obieg informacji i możliwość szybkiego realizowania dużych wolumenów transakcji.

Ruch na stronach mobilnych to już ponad 15% globalnego ruchu w internecie i wciąż dynamicznie rośnie. Czy mobile może być dla treści internetowych podobnym zagrożeniem, jak dla druku stała się sieć? Jaką strategię powinni przyjąć wydawcy w obliczu dynamicznie wzrastającego udziału ruchu mobilnego na swoich stronach?

Między innymi tym problemom w prezentacji pt. „Picownicy i antypicownicy czyli 10 mobilnych porad dla wydawców” przyjrzy się Jarosław Śliżewski, dyrektor projektów mobile i wideo w Gazeta.pl.

Jakie są główne kanały przychodowe dla wydawców w mobile? W Gazeta.pl szukamy modeli mieszanych łączących reklamę wizerunkową, zasięgową i targetowaną programatic, m-commerce, sprzedaż treści i usług do użytkowników końcowych. Ważnym elementem naszego patrzenia na mobile są partnerstwa i projekty wspólne z innymi uczestnikami rynku, telekomami, producentami urządzeń, właścicielami platform itp.- mówi Jarosław Śliżewski. Czy z mobile będzie podobnie jak z internetem czyli ogromnie rozdrobnienie i spadek wpływów tradycyjnych wydawców? Póki co wszystko na to wskazuje na rozdrobnienie – dodaje Prelegent. Ekonomika mobile jeszcze bardziej wspiera indywidualną aktywność przedsiębiorców-programistów. Co do spadku wpływu wydawców to powodów jest więcej i nie wiązałbym tego wprost z rozdrobnieniem. Jako Gazeta.pl, portal o najwyższym umobilnieniu (udział ruchu mobilnego do całego ruchu) radzimy sobie coraz lepiej z monetyzacją stron mobilnych. Każdy kwartał przynosi wzrosty i nowe możliwości. W mobile wszystko dzieje się niezwykle dynamicznie - mnóstwo pracy przed wszystkimi.

Konferencja Generation Mobile 2014 odbędzie się w dniach 24-25 marca 2014 r. Adresowana jest do osób wdrażających strategię mobilną w firmach i organizacjach, do przedstawicieli portali, sklepów, wydawnictw, serwisów social media oraz twórców startupów. Tematyka konferencji zainteresuje też agencje reklamowe i mobilne, działy sprzedaży i marketingu w firmach i organizacjach, osoby odpowiedzialne za komunikację mobilną oraz firmy dostarczające treści na urządzenia mobilne i producentów aplikacji.

Po więcej zapraszamy na Generation Mobile 2014 - wejściówki można cały czas kupić online.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu