Felietony

Kolejny problem z Wiedźminem 3. Uważajcie przy wykonywaniu misji

Paweł Winiarski
Kolejny problem z Wiedźminem 3. Uważajcie przy wykonywaniu misji
12

Gracze zgłaszają kolejne kłopoty z Wiedźminem 3. Tym razem chodzi o zdobywanie doświadczenia. A dokładnie o bug, przez który możecie się niemiło rozczarować wykonując misje. Zdarzyło Wam się zrobić jakieś główne lub dodatkowe zadanie i nie dostać za nie doświadczenia? Może się tak zdarzyć - probl...

Gracze zgłaszają kolejne kłopoty z Wiedźminem 3. Tym razem chodzi o zdobywanie doświadczenia. A dokładnie o bug, przez który możecie się niemiło rozczarować wykonując misje.

Zdarzyło Wam się zrobić jakieś główne lub dodatkowe zadanie i nie dostać za nie doświadczenia? Może się tak zdarzyć - problem dotyczy wszystkich platform, choć nie zawsze spotyka graczy. Chodzi o to, że możemy nie otrzymać XP za wykonanie zadania. Warto natomiast pamiętać, że nie dostaniemy "expa", jeśli poziom zadania jest niższy o 6 niż poziom naszej postaci. Dla przykładu - punkty nie wpadną Geraltowi na 20 poziomie jeśli zabrał się za misję na poziomie 14 lub niższym.

Brzmi to jak celowe działanie twórców eliminujące nabijanie "expa" na "lovlevelowych questach".  Czy tak jest naprawdę, zobaczymy po łatce. Póki co są generalne problemy ze zdobywaniem doświadczenia. CD Projekt RED zlokalizował jednak błąd i zamierza przygotować specjalną łatkę, która go zażegna. Nie róbcie więc może na razie misji z niższym poziomem - szkoda byłoby stracić możliwość nabicia XP nawet jeśli nie będą to jakieś rzucające na kolana wartości.

Łatka planowana jest wstępnie na przyszły tydzień. Niedawno na Xbox One wylądowała inna aktualizacja i jest to praktycznie ta sama łatka, którą wcześniej otrzymali posiadacze PC i PlayStation 4 - naprawia problemy ze stabilnością.

Potraktujcie to raczej jako ostrzeżenie niż wytykanie błędów CDPR. Wiedźmin 3 to ogromna gra i nie było możliwości, by uniknęła mniejszych lub większych błędów. Niektóre rzeczy wychodzą dopiero po premierze, kiedy za testowanie bierze się nieporównywalnie większa liczba osób niż przy procesie produkcji. Najważniejsze jest to, że CDPR reaguje szybko i jest w stanie zlokalizować źródło problemu, a następnie je naprawić. Pamiętacie jak z sieciowymi problemami borykało się Evolution Studios, twórcy Drivecluba? Momentami opadały mi ręce, a ostatecznie okrojona wersja gry nie trafiła do PlayStation Plus, choć zarzekano się, że dojedzie do abonamentowej usługi Sony.

grafika: 1

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu