Google

Kolejna rewolucja od Google to nowe CAPTCHA. Zaznacz i gotowe

Konrad Kozłowski
Kolejna rewolucja od Google to nowe CAPTCHA. Zaznacz i gotowe
14

Podawanie dwóch niepowiązanych ze sobą słów lub szeregu cyfr spotkało każdego kto próbował zarejestrować się w nowym serwisie lub przesłać dowolnego rodzaju formularz. Potwierdzanie tego, że nie jesteśmy robotami stało się niezbędną i integralną częścią Internetu i nawet przywykliśmy do tego, jak to...

Podawanie dwóch niepowiązanych ze sobą słów lub szeregu cyfr spotkało każdego kto próbował zarejestrować się w nowym serwisie lub przesłać dowolnego rodzaju formularz. Potwierdzanie tego, że nie jesteśmy robotami stało się niezbędną i integralną częścią Internetu i nawet przywykliśmy do tego, jak to obecnie wygląda. Ale nie Google.

Googlersi ogłosili pewien czas temu zbudowanie narzędzia potrafiącego rozwiązać test CAPTCHA z 99,8 procentową skutecznością. Oparte o zwykły tekst rozwiązanie nie jest więc już bezpieczne, ani godne zaufania. Nie można na nim polegać, więc Google stworzyło No-CAPTCHA. Tak, dokładnie tak nazywa się najnowsze rozwiązanie od Google. Przygotowane zostało zupełnie nowe API i na stronach, gdzie wykorzystane będzie właśnie ono, użytkownik będzie musiał jedynie zaznaczyć pole zaraz obok etykietki "Nie jestem robotem". Rozwiązanie zostało już przyjęte przez Snapchat, Humble Bundle i Wordpressa, ale lista nie zamyka się oczywiście tylko na tych trzech usługach

CAPTCHA nie znika jednak zupełnie z Sieci i towarzyszyć może także nowemu rozwiązaniu Google w konkretnych przypadkach. Gdy silnik analizujący nie będzie w stanie potwierdzić tożsamości klikającego lub po prostu wyda się on odejrzany dla systemu, ukazane zostanie znane nam wszystkim pole do wypełnienia. To na desktopie, bo na urządzeniach mobilnych wyglądać to będzie nieco inaczej.

Jednym z rozwiązań jest wskazywanie obrazków powiązanych z wyświetloną grafiką - z całą pewnością tapnięcie na obrazki jest wygodniejsze i szybsze niż wpisywanie ciągu niepowiązanych zazwyczaj znaków. Google udostępniło także pierwsze statystyki dotyczące zaadaptowania No-CAPTCHA - ponad 60% ruchu na stronie Wordpressa oraz ponad 80% ruchu na Humble Bundle było obsłużone przez nowe rozwiązanie. Osoby zainteresowane zastosowaniem nowości od Google na swojej stronie powinny odwiedzić tę witrynę.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu