Która marka trafia do młodych konsumentów, która do kobiet i czy płeć piękna w ogóle patrzy na specyfikację techniczną urządzenia? Na te pytania odpowiada badanie 91 mobiles.
Ile to już razy mogliśmy usłyszeć twierdzenie, że dany telefon jest "przeznaczony dla konkretnej płci". Wiecie - małego iPhone'a wybierają kobiety, Galaxy Note jest dla biznesmenów etc. Niestety, bardzo rzadko zdarza się, by ktoś faktycznie sprawdził, jak rozkłada się procentowy udział konkretnej płci w kontekście zakupów wybranych marek smartfonów. Takie badanie na użytkownikach Androida przeprowadził jednak portal 91mobiles i wyniki mogą być dla niektórych całkiem zaskakujące.
Kobiety częściej wybierają Samsunga
Odpowiedzi udzielone portalowi zebrane zostały w grafy, które odnoszą się do wszystkich użytkowników danej płci biorących udział w badaniu, a nie do posiadaczy konkretnego modelu (ma to sens, ponieważ nie wiemy jaki był dobór próby) dlatego nie sumują się do 100 proc. I tak oto widzimy, że wśród mężczyzn 21 proc. z nich miało w kieszeni telefon Samsunga, podczas gdy ta sama marka gościła o co czwartej (25 proc.) kobiety. Z kolei w przypadku Xiaomi, które sam utożsamiałbym z firmą trafiającą raczej do kobiet jest odwrotnie - przewaga 23 proc. vs. 20 proc. na korzyść mężczyzn.
Zabawna sytuacja (jak zwykle już) jest w przypadku firmy matki (Oppo) i córki (Realme). Ta pierwsza jest minimalnie bardziej preferowana przez kobiety, podczas gdy druga - przez mężczyzn. Jest to dziwne, ponieważ ich telefony mają ze sobą wiele wspólnego. Wygląda też na to, że (przynajmniej w badanej przez 91 mobiles grupie) liczba użytkowników Realme przegoniła tych posiadających Oppo. I szczerze - w ogóle się temu nie dziwię. W tym samym badaniu widzimy także, jak prezentują się grupy wiekowe posiadaczy dwóch marek rywalizujących ze sobą o hegemonię w świecie Androida.
Kobiety nie patrzą na specyfikację - bujda na resorach
Tak to już się utarła w męskim światku opinia, że podczas podejmowania decyzji zakupowych w których liczy się techniczna specyfikacja, kobiety w ogóle na nią nie patrzą, tylko wybierają ten produkt, który "jest uroczy". Z jednej strony nie ma żadnych podstaw, żeby tak twierdzić, a z drugiej - Fiat z sukcesem od 2007 r. tłucze model 500, czyli po Toyocie Yaris najbardziej "kobiecy" samochód ever i sprzedał go już ponad 2 mln sztuk. 91 mobiles postanowił raz na zawsze położyć kres dywagacjom, jak sprawa wygląda w temacie smartfonów.
Wyniki? Niby jest przewaga na korzyść mężczyzn, ale byłbym bardzo ostrożny z werdyktem. Jeżeli bowiem odwrócimy sytuację, wyjdzie nam, że dla 65 proc. facetów i 72 proc. kobiet NIE jest istotne, by ich telefon miał dobrą specyfikację. W obu przypadkach jest to więcej niż połowa badanych. Myślę, że spokojnie można więc powiedzieć, że ignorancja w tym zakresie dotyczy po równo obu płci, a mężczyźni w tym temacie wypadają tylko nieco lepiej. Na pewno nie na tyle, by uznać, że kobiety to ignorantki.
Zgadzacie się z takimi wynikami badania, czy może uważacie, że nie oddają one rzeczywistości?
Źródło: 91mobiles
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu