Felietony

Klout znalazł sposób na skuteczne zarabianie - będzie monitorował społecznościowy zasięg marek

Tomasz Popielarczyk
Klout znalazł sposób na skuteczne zarabianie - będzie monitorował społecznościowy zasięg marek
4

Zapewne część z Was zna serwis Klout, który pozwala każdemu użytkownikowi sieci społecznościowych zmierzyć swój zasięg wśród innych użytkowników. Właściwie osobiście trudno mi wskazać dla tego rozwiązanie jakieś inne zastosowanie niż monitorowanie postępów w budowaniu marki wokół własnego nazwiska....

Zapewne część z Was zna serwis Klout, który pozwala każdemu użytkownikowi sieci społecznościowych zmierzyć swój zasięg wśród innych użytkowników. Właściwie osobiście trudno mi wskazać dla tego rozwiązanie jakieś inne zastosowanie niż monitorowanie postępów w budowaniu marki wokół własnego nazwiska. Teraz Klout otwiera się na firmy i zapowiada, że pozwoli każdej marce zwiększyć swój społecznościowy potencjał. Czyżby?

Klout to niezwykle interesująca usługa, którą sam odkryłem właściwie dość niedawno. To dzięki niej dowiedziałem się, co najbardziej angażuje osoby, które śledzę i jaki jest mój zasięg wśród innych w porównaniu ze znajomymi. O potencjale marketingowym i wpływie generowanym przez media społecznościowe rozpisywał się nie będę rozpisywał, bo pewnie byłyby to wypociny złożone z samych truizmów. Faktem jest natomiast, że Klout wreszcie odważył się zaoferować konkretne usługi dla biznesu, co znacznie zwiększy potencjał serwisu.

Dla zwykłych użytkowników dane prezentowane przez Klout to raczej ciekawostki, dla których trudno znaleźć wymierne zastosowanie. Oczywiście o wiele bardziej cenne są analogiczne informacje dotyczące marki i tutaj Klout może okazać się killerem innych usług. Od momentu powstania twórcy dopracowywali swój produkt, bazując na kontach zwykłych użytkowników, co pozwoliło dopieścić algorytm i przygotować go na komercyjne zastosowania. Do tej pory firmy mogły mierzyć swój zasięg jedynie za pomocą perków, czyli odznak przyznawanych przez marki osobom, które zareagowały na otrzymane od nich komunikaty. Nowe narzędzie ma być o wiele bardziej zaawansowane.

Na specjalnie utworzonej w tym celu stronie Klout zaprezentował swoje dotychczasowe osiągnięcia oraz umieścił formularz, w którym firmy mogą się już zapisywać na testy nowego serwisu, który zostanie uruchomiony w przeciągu najbliższych kilku tygodni (część firm otrzymała go już dziś). Co ciekawe, początkowo ma być on udostępniony za darmo, co zapewne pozwoli na skuteczniejsze zapoznanie się z możliwościami Klouta dla firm. Czy z czasem pojawią się opłaty lub opcja premium - nie wiadomo.

Z myślą o firmach Klout wkrótce udostępni też funkcje grupowania użytkowników. W ten sposób tworzone mają być zbiory najbardziej wpływowych osób i liderów opinii, na których warto oddziaływać. Brzmi to bardzo rozsądnie, bo komunikaty przesyłane bezpośrednio od firm nie mają aż takiej mocy, jak udostępnienia i polecenia sugerowane przez osoby będące autorytetami w wybranej dziedzinie.

Czy nowy projekt wypali? Myślę, że Klout ma ogromny potencjał, by stać się jednym z najskuteczniejszych i najbardziej funkcjonalnych do mierzenia zasięgu społecznościowego. Twórcy już udowodnili to, tworząc efektywny system dla indywidualnych użytkowników. W ten sposób udało się zebrać grono osób, które są aktywne społecznościowo, monitorują efekty swoich działań i nierzadko w bardzo dużym stopniu kształtują opinię. Prawdopodobnie teraz Klout znajdzie sposób, by umożliwić markom skuteczne dotarcie do tych użytkowników  i mierzenie w ten sposób zasięgu. Należycie do tej grupy? Pochwalcie się swoim wynikiem?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu