27

Kia XCeed z takim cennikiem wyrasta nam na lidera segmentu

Kia wreszcie opublikowała cennik najnowszego modelu XCeed, bardzo oczekiwanego crossovera na bazie kompaktowego Ceeda. Patrząc na poziom wyposażenia standardowego oraz cennik, jestem niemal pewny, że Kia będzie mogła pochwalić się świetnymi wynikami sprzedaży.

Kia XCeed praktycznie dla każdego

To co zwraca naszą uwagę już na pierwszy rzut oka to bardzo szeroka jak na koreańskiego producenta paleta silnikowa. Do wyboru są aż 3 jednostki benzynowe, wszystkie z turbodoładowaniem i mocą od 120 do 204 KM. Dostępny będzie też dobrze już znany silnik diesla o pojemności 1.6l i mocy 136 KM. Wszystkie jednostki poza tą najtańszą i najsłabszą – 1.0 T-GDI 120 KM, będą mogły być sparowane z siedmiobiegowym automatem (standardowo mamy manualną skrzynie sześciobiegową). Dopłata do automatu to całkiem rozsądne 6000 PLN, więc będzie to pewnie całkiem popularna opcja. W przyszłym roku do gamy dołączy też wersja hybrydowa oferująca moc 140 KM.

Do wyboru mamy też 3 różne wersje wyposażenia, a już w najtańszej, która w połączeniu z najsłabszym silnikiem benzynowym kosztuje 79 990 PLN do dyspozycji mamy pełnej światła LED (do jazdy dziennej, mijania i drogowe), system automatycznego hamowania po wykryciu przeszkody, asystenta utrzymania na pasie ruchu, kamerę cofania z dynamicznymi liniami oraz kolorowy wyświetlacz systemu inforozrywki o przekątnej 8 cali obsługujący Android Auto oraz Apple Car Play. W standardzie są też automatyczne światła drogowe, manualna klimatyzacja, alarm, aluminiowe felgi o średnicy 16 cali, elektryczne szyby oraz tempomat. Wygląda to całkiem nieźle.

Kia XCeed M L XL
1.0 T-GDI 120 KM 6MT 79 990 PLN 90 990 PLN
1.4 T-GDI 140 KM 6MT 84 990 PLN 95 990 PLN 111 990 PLN
1.4 T-GDI 140 KM 7DCT 90 990 PLN 101 990 PLN 117 990 PLN
1.6 T-GDI 204 KM 6MT 102 990 PLN 118 990 PLN
1.6 T-GDI 204 KM 7DCT 108 990 PLN 124 990 PLN
1.6 CRDi 136 KM 6MT 93 490 PLN 104 490 PLN 120 490 PLN
1.6 CRDi 136 KM 7DCT 99 490 PLN 110 490 PLN 126 490 PLN

Między innymi z tego powodu w wersji L dostajemy stosunkowo niewiele. Zyskujemy automatyczną, dwustrefową klimatyzację, felgi o średnicy 18 cali, elektryczny hamulec postojowy, lepsze wykończenie wnętrza i regulowany podłokietnik. Między zegarami pojawi się też kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala, a w fotelach elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego. Natomiast w wersji XL mamy już wirtualny kokpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala przed kierowcą oraz system nawigacji z ekranem o przekątnej 10,25 cala z darmową aktualizacją map przez 7 lat od daty sprzedaży. Jest też system automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, bezkluczykowy dostęp, elektryczna klapa bagażnika oraz czujniki monitorowania martwego pola oraz ostrzegania przed ruchem pojazdów podczas cofania.

Dla porównania za najtańszą wersję Forda Focusa Active, którego można uznać za bezpośrednią konkurencję, trzeba zapłacić 90 700 PLN. W tej cenie dostaniemy litrowy silnik EcoBoost o mocy 125 KM z manualną skrzynią biegów. Dopłata to automatu to wydatek rzędu 10 000 PLN. Poziom wyposażenia jest mniej więcej podobny, więc Kia wydaje się znacznie bardziej atrakcyjnym wyborem.