2

Już w kwietniu każdy wydawca skorzysta z Instant Articles na Facebooku

Program pilotażowy projektu Insant Articles można uznać za bardzo udany okres. Bez tak dużego powodzenia Facebook z całą pewnością nie zdecydowałby się na krok, który dzisiaj został oficjalnie zapowiedziany. W trakcie konferencji F8, 12 kwietnia tego roku, ogłoszone zostanie otwarcie funkcji Instant Articles dla wszystkich zainteresowanych wydawców wokół globu.

Przypomnijmy najpierw czym są Instant Articles. W odpowiedzi na zbyt długi czas wczytywania się treści udostępnianych za pośrednictwem Facebooka, a znajdujących się na zewnętrznych serwisach, serwis społecznościowy pod przewodnictwem Marka Zuckerberga postanowił przygotować własną platformę dla wydawców. Zapewnia ona przede wszystkim błyskawiczne tempo wczytywania artykułów oraz ich świetną prezencję na urządzeniu mobilnym: „zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, mapy oraz klipy audio i wideo, a także możliwość komentowania poszczególnych części artykułu”.

W ten sposób Facebook oddaje w ręce wydawców i twórców treści fantastyczne narzędzie do tworzenia materiałów, które będą przygotowane z myślą o smartfonach, za pomocą których generowana jest większość ruchu na Facebooku. Początkowy sceptycyzm wydawców przemienił się w satysfakcję z uzyskiwanych efektów, tym bardziej, że dzięki odpowiednim narzędziom mogą oni zarabiać także na reklamach, nie oddając większości zysków Facebookowi.

Dla przykładu, Washington Post postanowił nie publikować innych treści na Facebooku, aniżeli te skrojone wg. zasad „błyskawicznych artykułów”. Każdy z takich artykułów oznaczony jest ikonką błyskawicy w prawym górnym rogu miniaturki, a fantastycznie prezentujące się treści dostępne są już dla użytkowników Facebooka na iOS i Androidzie.