Długo zastanawialiśmy się jak przeprowadzić test iTaxi. Jak wszyscy wiemy, to sieć taksówek ze swoimi aplikacjami mobilnymi i całą infrastrukturą do z...
Długo zastanawialiśmy się jak przeprowadzić test iTaxi. Jak wszyscy wiemy, to sieć taksówek ze swoimi aplikacjami mobilnymi i całą infrastrukturą do zamawiania taksówek.
Mogliśmy opisać same aplikacje mobilne czy działanie systemu po stronie iTaxi, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na test w realnych warunkach, czyli to co najbardziej interesuje końcowego użytkownika systemu, czyli Was.
Aby test wypadł miarodajnie przeprowadziliśmy go w dwie osoby, w różne dni, o różnych porach no i w porównaniu z różnymi korporacjami taksówkowymi działającymi na terenie Warszawy. Jedna osoba wsiadała do taksówki zamówioną przez iTaxi, druga w zbliżonym czasie do taksówki zamówionej w jednej z pięciu korporacji. Pod uwagę braliśmy czas od zamówienia do przyjazdu taksówki i sam czas przejazdu do punktu docelowego oraz koszt przejazdu tą samą trasą.
Test zaczęliśmy od porównania taksówki zamówionej przez aplikację iTaxi z Uberem. To jedyny przypadek, kiedy obydwie taksówki zamawialiśmy przez aplikację mobilną pozostałe taksówki porównawcze z iTaxi, zamawiane były telefoniczne przez ich centrale.
Nowoursynowska 143k - Marszałkowska 87
Wprawdzie na Ubera czekaliśmy dłużej i czas przejazdu również trwał dłużej (w naszych testach jeździliśmy w ciągu dnia i z wszystkimi testowanymi taksówkami prócz Ubera, mogliśmy korzystać z buspasów oraz w przypadku kursu pod Plac Zamkowy wjechać na Krakowskie Przedmieście, co też znacznie skróciło te kursy), ale cena przejazdu była niższa o blisko 10 zł.
Marszałkowska 87 - Nowoursynowska 143k
W drodze powrotnej przesiedliśmy się do MPT. Czasy przejazdu praktycznie takie same, cenowo iTaxi wygrało o 6 zł.
Nowoursynowska 143k - Zamek Królewski w Warszawie
W tym przypadku iTaxi się zrehabilitowało i na trasie do Zamku Królewskiego zaoszczędziliśmy 10 zł, czasy podobne.
Zamek Królewski w Warszawie - Dworzec Centralny
Tu chyba straciłem zasięg przy metrze, bo widać nagły powrót do początku trasy.
Tutaj obydwoje napotkaliśmy na problemy z zamówieniem taksówek, stąd różne czas zamówienia i przyjazdu. Glob nie podjechał w obiecanych 5 minutach, trzeba było ponownie zadzwonić do korporacji, gdzie poinformowano o przejściu w inne miejsce, gdzie czeka taksówka, około 200 m.
Z iTaxi mieliśmy problem z aplikacją mobilną, po zamówieniu zawiesiła się na ekranie oczekiwania na odpowiedź kierowcy i trzeba było zabić proces, by ponownie zamówić. Na szczęście nie okazało się, że w wyniku tego podjechały dwie taksówki, poprzednia próba automatycznie została anulowana.
Rotunda - Dworzec Warszawa Gdańska
Kurs mocno zbliżony i czasowo i cenowo. Cały test przebiegł z jednym małym problemem, co się zdarza. Poza tym nie zauważyliśmy żadnych okrężnych tras, kierowcy jechali w miarę najkrótszą trasą, widać to też w zbliżonych czasach przejazdu.
Jeśli chodzi o koszty przejazdów, iTaxi w pierwszym kursie zainkasowało 10 zł więcej niż Uber, ale to wszyscy wiemy, że obecnie Uber walczy cenowo z taksówkami, gorzej z ich dostępnością w okolicy, my również musieliśmy długo czekać.
Natomiast w porównaniu z Super Taxi odbiliśmy sobie ten koszt. Pozostałe taksówki wypadły porównywalnie tak samo jak opcja z iTaxi. To, co przemawiało za iTaxi w tych przypadkach, to oczywiście wygoda zamawiania poprzez aplikację mobilną. Możemy w niej podejrzeć najbliższe wolne auta, ocenę kierowcy, wybrać markę, cenę za kilometr czy czas wyjazdu z miejsca początkowego.
Foto A cab at high speed on a motorway via Shutterstock.
--
Powyższy tekst to test komercyjny. Tekst ten przedstawia niezależną opinię redakcji. Klient nie miał wpływu na kształt i wnioski przedstawione w tym tekście.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu