Felietony

Jesienna konferencja CD Projekt - relacja

Jakub Tepper
Jesienna konferencja CD Projekt - relacja
Reklama

CD Projekt, czyli jeden z dominujących w Polsce graczy na rynku gier, ma zwyczaj organizować swoje konferencje dwa razy w roku. Wiosną i jesienią może...


CD Projekt, czyli jeden z dominujących w Polsce graczy na rynku gier, ma zwyczaj organizować swoje konferencje dwa razy w roku. Wiosną i jesienią możemy poznać wyniki firmy z ostatnich miesięcy, a także przyjrzeć się planom na najbliższą przyszłość. Wczoraj, tradycyjnie już, dziennikarze i branża zebrali się w warszawskiej Fabryce Trzciny, aby od wczesnych godzin przedpołudniowych do niemal wieczora sprawdzić w akcji wiele gier i posłuchać co w trawie piszczy.

Reklama

Głównym gościem na całej imprezie był niejaki Geralt z Rivii - Wiedźmin 2 2.0 oraz nadchodząca wersja gry na Xboxa 360 to zdecydowanie najbardziej promowane tytuły i oczko w głowie CDPu. Już wkrótce za znakomitą cenę ZERO złotych (do pobrania za darmo) ukaże się wspomniany dodatek, gdzie zawartych będzie nie tylko wiele standardowo pojmowanych poprawek, ale i zupełnie nowe elementy samej gry. Na razie pokazano cztery:

  • nowy poziom trudności Dark (dla twardzieli)
  • nowa wersja tutoriala, z osobną lokacją do niej stworzoną, aby jeszcze dokładniej wyjaśnić meandry rozgrywki
  • nowy tryb - Arena - gdzie w zamian za dodatkowy oręż pokonywać będziemy kolejne fale wrogów
  • nowe intro do gry autorstwa Tomasza Bagińskiego

To oczywiście nie jest wszystko, ale kolejne atrakcje zdradzane będą w ciągu kolejnych miesięcy. Wszystkie wspomniane rzeczy dotyczą również wersji na Xboxa 360. Tą ostatnią pokazano zresztą w polskiej wersji językowej i trzeba przyznać, że ekipa z CDP RED naprawdę stara się, aby wycisnąć z konsoli Microsoftu wszystkie soki. Rzecz jasna nie jest tak ładnie jak na PC, ale i tak lokacje, oświetlenie i inne, techniczne aspekty tytułu robią wrażenie. Podczas konferencji nieraz podkreślano zresztą, że nie jest to zwykły "port", a "adaptacja", mocno dopasowana do realiów konsolowych.

Zwykle podczas konferencji wydawcy chwalą się również wynikami sprzedaży. Tutaj prawdziwy wynik poznaliśmy zasadniczo jeden, dotyczący Wiedźmina 2. Na całym świecie tytuł ten rozszedł się w NIEMAL milionie egzemplarzy. Niby robi wrażenie, ale jak pomyśleć jak potencjał ten marnuje się nie będąc na konsoli, to trochę żal. Miejmy nadzieję, że jeszcze panowie nadrobią.

Podano także kilka innych hitowych tytułów (m.in. zaskakujące Lego Piratów z Karaibów), ale tutaj posłużono się wyłącznie cyferkami określającymi nakład. Jako, że to nie do końca fair, to nie przywiązujmy do tego większej wagi.

CD Projekt pochwalił się również nowymi partnerami, w tym 505 Games mającym na koncie m.in. Zumba Fitness (przeznaczony na Xboxa 360 z Kinectem). Już wkrótce rozpocznie się także współpraca z programem lojalnościowym Payback, dzięki czemu kupując gry od CDPu będziemy zbierać punkty tak samo, jak przy tankowaniu na BP. A wbrew pozorom CDP to nie tylko Wiedźmin, ale i całkiem sporo gier innych wydawców, w tym THQ (Saints Row 3, Warhammer 40: Space Marine, UFC, WWE, Metro czy Darksiders II), NC Soft (Guild Wars II - w trakcie konferencji odbyło się też QA na żywo z deweloperami będącymi w Londynie) czy Sega (Binary Domain, Sonic, Anarchy Reigns, Aliens: Colonial Marines). Warto mieć na oku także ich serię Grywalność ponad wszystko, gdzie w niskich cenach wydawane są interesujące pozycje niezależne (np. Super Meat Boy).


Największym i najważniejszym partnerem CD Projektu jest jednak zdecydowanie "odzyskany" od LEMa Blizzard, czyli Diablo III i Starcraft II. Nie podano jeszcze daty premiery nowego Rogacza, ale to będzie zdecydowanie największy hit na przyszły rok (o ile się w końcu ukaże oczywiście).

Reklama

Nie da się ukryć, że katalog CDPu jest niesamowicie silny i w 2012 roku posiadają sporo asów w rękawach, którymi będą nas regularnie raczyć. Niewiele nowego dowiedzieliśmy się na samej konferencji, ale taka już lokalna specyfika - najgłośniejsi wydawcy zostawiają duże wiadomości na nieco bardziej prestiżowe imprezy.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama