Felietony

Jak zarabiać na darmowej grze? Mikropłatnościami! W USA przynosi to 2,3 miliarda rocznie

Marcin Kamiński
Jak zarabiać na darmowej grze? Mikropłatnościami! W USA przynosi to 2,3 miliarda rocznie
9

Internet i serwisy społecznościowe odmieniły granie na komputerach. Pojawiło się wiele mało wymagających, lecz wciągających na długie godziny tytułów, często oferowanych nam zupełnie za darmo. Twórcy oprogramowania, aby zarobić na swojej pracy, stosują jednak sprytne mechanizmy mikropłatności i ofer...

Internet i serwisy społecznościowe odmieniły granie na komputerach. Pojawiło się wiele mało wymagających, lecz wciągających na długie godziny tytułów, często oferowanych nam zupełnie za darmo. Twórcy oprogramowania, aby zarobić na swojej pracy, stosują jednak sprytne mechanizmy mikropłatności i oferują dodatkowe przedmioty lub opcje po uiszczeniu z pozoru drobnej opłaty. Graczy i gier jednak przybywa, dzięki czemu rynek ten rośnie. W Stanach Zjednoczonych gracze w roku 2011 wydali na wirtualne dobra aż 2,3 miliarda dolarów!

Zadania zbadania wartości rynku wirtualnych przedmiotów z gier internetowych podjęła się firma PlaySpan. Skoncentrowała się na trendach wśród graczy ze Stanów Zjednoczonych. I co się okazało? Że na mikropłatnościach w grach można dobrze zarobić – w ubiegłym roku w USA wydano na dodatkowe funkcje gier internetowych aż 2,3 miliarda dolarów, co daje aż 30% wzrost w porównaniu z rokiem 2009.

Średnio jeden gracz ze Stanów Zjednoczonych wydaje w jeden rok około 64 dolarów na dodatkowe opcje w grach internetowych - jest to równowartość jednej pełnej gry w wersji na konsolę. Wedle badania, aż 35% osób oddających się przyjemności gry na przykład na Facebooku, decyduje się na dokonanie opłaty, aby urozmaicić sobie zabawę. Co ciekawe, zdecydowanie częściej decydują się na taki krok młodzi mężczyźni – aż 50% graczy płci męskiej poniżej 24 roku życia zdecydowało się na mikropłatność w grze internetowej. Dla porównania, z tej samej grupy jedynie 15% dziewcząt zainwestowało swoje pieniądze w grę.

Warto przyjrzeć się również elementom decydującym o zakupie. Najłatwiej twórcy gier internetowych przyciągnąć graczy mogą niską ceną – zadziała to na aż 64% badanych. Ponad połowa uważa, że decydujący jest gatunek/rodzaj gry, a kolejne 48% zwróci uwagę na opinie znajomych na temat wybranego tytułu.

Jesteśmy bardzo ciekawi – czy Wam zdarzyło się dokonać mikropłatności w grze w zamian za dodatkowe opcje lub przedmioty?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Gry