Największy polski operator wirtualny, Virgin Mobile pochwalił się przed minionym weekendem w rozmowie z Rzeczpospolitą informacjami na temat aktualnej sytuacji u tego operatora, z których wynika, że jest szansa, że już za rok zostanie przejęty przez Play.
Jak Virgin Mobile szykuje się do przejęcia przez Play? Pół miliona klientów i pierwsze zyski
Play podpisał umowę z Virgin Mobile 15 stycznia 2018 roku, według której nabył opcję nabycia wszystkich udziałów w Virgin Mobile w 2020 r., pod warunkiem wypracowania zysków na określonym poziomie.
W zasadzie cały 2018 rok Virgin Mobile robiło wszystko, by tak się stało i wydaje się, że są na najlepszej drodze ku temu.
Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezesVirgin Mobile Polska:
Jeszcze zamykamy rok, ale sądzę, że udało nam się zrealizować cel i zwiększyć przychody w 2018 r. W końcu roku osiągnęliśmy próg rentowności na poziomie EBITDA i naszym celem jest utrzymać dodatni wynik w całym 2019 roku
Z przekazanych informacji wynika też, że na koniec 2018 roku Virgin Mobile miał 420 tys. użytkowników wobec planowanych 520 tysięcy. Co więcej osiągnięty wynik jest podobny do tego z końca 2017 roku. VM tłumaczy to faktem, że przez cały rok nie była przeprowadzona ani jedna kampania reklamowa w mediach.
Nie bez znaczenia była również rezygnacja z taryfy #Freemium, w której dostawaliśmy za darmo na 30 dni 30 minut rozmów, 30 SMS-ów i 300 MB transferu danych. W jej miejsce pojawiły się dwa już płatne pakiety po 3 i 9 zł, również ważne 30 dni, w ramach których można korzystać z odpowiednio 30 minut rozmów, 30 SMS-ów, 300 MB oraz z 300 minut, 300 SMS-ów oraz 1 GB transferu danych.
Co ciekawe z darmowej taryfy korzystało aż 100 tysięcy użytkowników, to spora strata podejrzewam, że nie wszyscy przerzucili się na nowe, już płatne taryfy.
Pozostając jeszcze w ofercie na kartę, wcześniej, bo w kwietniu Virgin Mobile zmodyfikował ją usuwając większość taryf, a zostawiając nową #Gigadaje, gdzie za 25 zł dostaniemy nielimitowane rozmowy do wszystkich, SMS-y/MMS-y oraz 15 GB transferu danych. To wersja 30-dniowa, jest jeszcze 7-dniowa za 7 zł z 3 GB transferu danych.
Po porządkach w ofercie na kartę, przyszedł czas na ściągnięcie nowych użytkowników, do najbardziej dochodowej i stabilnej działki, czyli do oferty na abonament. W tym celu Virgin Mobile, jako pierwszy operator wirtualny wprowadził w swojej ofercie darmowy okres 3 miesięcy bez płacenia abonamentu w dwóch najdroższych planach: PLAN 2_24M i PLAN 3_24M.
Dodatkowo, w drugiej połowie listopada w tym najdroższym planie podnieśli darmowy okres aż do 6 miesięcy.
To wszystko pozwoliło Virgin Mobile odbudować bazę po stratach związanych z usunięciem taryfy #Freemium i zakończyć rok z podobną liczbą użytkowników, co rok temu. Czy to wystarczy, by osiągnąć z nich zakładany przez Play poziom zysków?
2018 | Dawca | Biorca | Bilans |
Virgin Mobile I kwartał | 11276 | 8607 | -2669 |
Virgin Mobile II kwartał | 8186 | 7090 | -1096 |
Virgin Mobile III kwartał | 8589 | 7592 | -997 |
Virgin Mobile IV kwartał | 10834 | 7897 | -2937 |
Razem | 38885 | 31186 | -7699 |
2018 | Dawca | Biorca | Bilans |
Premium Mobile I kwartał | 1523 | 12160 | 10637 |
Premium Mobile II kwartał | 1470 | 14919 | 13449 |
Premium Mobile III kwartał | 1898 | 17574 | 15676 |
Premium Mobile IV kwartał | 2225 | 18044 | 15819 |
Razem | 7116 | 62697 | 55581 |
Wydaje mi się, że dość duża baza użytkowników może nie być wystarczająca, patrząc po nastrojach klientów, a te widać po raportach kwartalnych UKE z przenoszenia numerów pomiędzy operatorami. Dla Virgin Mobile nie są one optymistyczne. Dobre i optymistyczne wyniki to te od Premium Mobile, największego konkurenta, który może już mieć jakieś 200 tysięcy użytkowników, a po przejęciu bazy klientów a2mobile jeszcze więcej. Niemniej trzymam kciuki, może w ten rok wymyślą jakąś nową mega ofertę, która nie tylko zatrzyma obecnych, ale i przyciągnie nowych klientów.
Źródło: Rzeczpospolita.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu