New York City Taxi & Limousine Commission opublikowała raport odnośnie przejazdów taksówkami w Nowym Jorku w 2015 rok. Wynika z niego, że Uber jest na dobrej drodze do opanowania transportu miejskiego, jeśli chodzi o przewóz osób samochodami osobowymi.
Jak Uber podbija Nowy Jork? 25 tysięcy samochodów i 35 milionów kursów w 2015
Jak wszyscy wiecie NY to olbrzymia aglomeracja z olbrzymimi potrzebami. Tylko w NY mamy ponad 25 tysięcy "taksówek" Ubera, do tego dochodzi ok 13 tysięcy żółtych taksówek oraz 5 tysięcy Lyft-ów. W sumie mamy więc ok 43 tysięcy samochodów świadczących usługi przewozu samochodami osobowymi. Przy czym Uber w 2015 roku zwiększył o 2,5 raza liczbę samochodów przy stałej liczbie taksówek.
Liczba unikalnych samochodów z podziałem na "firmę":
Jak to się przekłada na liczę kursów?
Klasyczne żółte taksówki nadal wygrywają, aczkolwiek zauważalny jest mocny spadek liczby kursów w ciągu roku. Dzienna liczba przejazdów żółtymi taksówkami to 369 tysięcy (grudzień), Uber w tym samym czasie ok 113 tysięcy kursów. Widać więc, że pomimo dwukrotnie większej liczby samochodów, mieszkańcy Nowego Jorku cały czas chętniej korzystają z klasycznych taksówek.
Warto jednak zwrócić uwagę na spadki w liczbie kursów. Żółte taksówki miały w styczniu 2016 roku o 60 tysięcy mniej kursów dziennie, niż przed rokiem. Uber w tym samym czasie zyskał 70 tysięcy przejazdów (porównując styczeń 2015 do stycznia 2016).
Dzienna liczba kursów w 2015 roku w NY:
200 milionów dolarów z NY dla Ubera?
Uber nie podaje swoich danych odnośnie przychodów w NY. Jak podaje serwis toddwschneider.com przychody z samego NY w 2015 mogą być na poziomie 200 milionów dolarów.
Jak to policzyli? W 2015 roku w NY Uber miał 36,3 miliona kursów! Średnio szacują, że wartość kursu to ok 25 USD a prowizja to średnio 22%. Z wyliczeń wychodzi więc, że prowizja Ubra na tych przejazdach mogła wynieść właśnie 200 milionów dolarów.
Żródło danych oraz wykresów : toddwschneider.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu