Poradnik

Jak ograniczyć śledzenie przed reklamami na iPhone?

Kamil Świtalski
4

Jeżeli irytuje was, że wasz smartfon zna was aż za dobrze — i reklamy są zbyt celne, to jest łatwy sposób na iPhone, by to ograniczyć!

To żaden sekret, że wszystkie firmy chcą mieć jak najwięcej danych na temat swoich użytkowników i potencjalnych klientów. To właśnie w nich drzemie siła: dostosowywania usług, lepszej obsługi no i, rzecz jasna, targetowania reklam pod poszczególnych klientów. System iOS daje nam jednak wybór i pozwala ograniczyć śledzenie przed reklamami — a cały ten proces jest banalnie prosty. Jak to zrobić?

Ograniczenie śledzenie przed reklamami na iPhone: poradnik krok po kroku

Cały proces ograniczania przed śledzeniem na iPhone nie jest skomplikowany — ogranicza się do wprowadzenia zmian w zakładce Ustawienia. Tam należy odszukać sekcję Prywatność, a na samym dole listy czekać na nas będzie odnośnik Reklamy. Otwieramy sekcję, zjeżdżamy na sam dół i aktywujemy pole Ograniczaj śledzenie reklam. 

To jedna z tych funkcji, o których wielu użytkowników nie ma pojęcia — dlatego nigdy im nawet nie przyszło przez myśl, aby ją dezaktywować. No ale właśnie, warto też mieć na uwadze, że opcja ta nie działa w stu procentach idealnie. Owszem, w jakimś stopniu pozwoli uchronić się przed namolnymi reklamodawcami i pewnie utrudni im profilowanie nas jako użytkowników, ale to nie jest tak, że nie otrzymają oni żadnych informacji na nasz temat. Tym bardziej, że marketing w sieci rządzi się swoimi prawami i firmy korzystają z rozmaitych narzędzi, by zdobyć możliwie jak najwięcej informacji na temat potencjalnych klientów. Mimo wszystko —  warto mieć ją na uwadze i korzystać. No chyba że zależy wam na możliwie jak najlepszym dopasowaniu reklam, wtedy – wiadomo, lepiej nie kombinować. Im więcej danych dostaną, tym większa szansa na wysoką skuteczność, prawda?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu