Social Media

Instagram z nagraniami wideo już od 20 czerwca? Żegnaj Vine, miło było

TP
Tomasz Popielarczyk
10

Zapewne część z Was kojarzy usługę Vine, czyli społecznościową platformę twórców Twittera działającą zupełnie jak Instagram tylko, że pozwalającą na nagrywanie i udostępnianie wideo. Jeżeli potwierdzą się nieoficjalne informacje, w czwartek Facebook prawdopodobnie ją zabije. A zrobi to w bardoz p...

Zapewne część z Was kojarzy usługę Vine, czyli społecznościową platformę twórców Twittera działającą zupełnie jak Instagram tylko, że pozwalającą na nagrywanie i udostępnianie wideo. Jeżeli potwierdzą się nieoficjalne informacje, w czwartek Facebook prawdopodobnie ją zabije.

A zrobi to w bardoz prosty sposób - dodając funkcje wideo do Instagrama. Taką informację podaje TechCrunch, opierając się na własnych źródłach. Serwis chciał bowiem zdobyć więcej informacji o czwartkowej premierze Facebooka, o której pisałem kilka godzin temu. Wówczas jeszcze wszyscy spekulowali, że ma to być czytnik RSS ukierunkowany na efektywną dystrybucję newsów okraszonych elementami społecznościowymi. Jeżeli źródła serwisu się nie mylą, zobaczymy w to miejsce jednak coś innego.

screen-shot-2013-06-16-at-22-53-45

Vine, czyli protoplasta idei dzielenia się krótkimi, kilkusekundowymi nagraniami w ostatni czasie cieszy się dużą popularnością. Wystarczy spojrzeć na statystyki udostępnień na Twitterze pochodzących z obu aplikacji. W połowie maja br. Vine prześcignął pod tym względem Instagrama i ciągle pnie się ku górze. Oczywiście trzeba tutaj zwrócić uwagę na to, że Twitter przestał faworyzować zdjęcia z platformy Facebooka i już nie wyświetla ich w całości w streamie, co może mu nieco zaniżać statystyki.

Wprowadzenie wideo do Instagrama sprawi, że będziemy mieli zarówno zdjęcia jak i nagrania w jednym miejscu, a więc posiadanie drugiej aplikacji straci sens. Facebook zdaje sobie świadomość z nawyków i postępowań użytkowników, którzy cenią sobie unifikację usług. Unifikacja ta może być zgubą dla Vine, które przecież jest młodym, dopiero się rozwijającym  i zdobywającym popularność produktem. Tymczasem, jak słusznie zauważa TechCrunch, wideo to znacznie atrakcyjniejsza forma dla reklamodawców i naiwnym byłoby z niej świadomie rezygnować. Tymczasem liczba 100 tys. użytkowników coraz bardziej sprzyja podejmowaniu kontaktów marketingowych związanych z Instagramem i, jak sam przyznał Zuckerberg, kusi zainteresowane reklamą wielkie firmy.

twitter-vine-app

Póki co nie znamy żadnych szczegółów dotyczących tej nowości. Prawdę powiedziawszy nie wiemy nawet, czy rzeczywiście wprowadzenie wideo do Instagrama będzie miało miejsce w najbliższym czasie. Osobiście uważam to za bardzo rozsądną i dobrą decyzję, która zaprocentuje ogromnymi korzyściami, tworząc jednocześnie kolejny grunt dla monetyzacji tej platformy. Tylko skoro tak, to co z ukrytymi w kodzie Facebooka przesłankami o RSS i nietypowym sposobem zaproszenia mediów na konferencję? Facebook z całą pewnością potrafi budować napięcie i skupiać na sobie uwagę przed dużymi premierami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

FacebookinstagramVine