5

ING Bank Śląski promuje upraszczanie języka finansowego i urzędowego

Dobre kampanie marketingowe i otwartość na klienta to podstawa.

ING Bank Śląski ruszył z internetową kampanią „Prosty język robi różnicę”. Firma ponownie zwraca uwagę na potrzebę upraszczania języka finansowego i urzędowego. Do spotu zaangażowali doskonale znane wszystkim głosy tj. Monikę Pikułę oraz Janusza Zadurę. Bohaterowie spotu ze śmiechem odczytują zawiłe, bankowe pisma i dochodzą do prostego wniosku – przecież można prościej. ING Bank Śląski od kilku lat stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i upraszcza swoje druki tak, jak tylko jest to możliwe.

Prost język króluje w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski otrzymał Certyfikat Prostej Polszczyzny w styczniu 2017 roku. Już w trakcie projektowania treści do Mojego ING zadbano o to, aby treści kierowane do klienta były proste i przyjazne. ING był pierwszym bankiem w Polsce, który otrzymał takie wyróżnienie. Pracownicy naukowi z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego przeanalizowali 4 000 wyrazów i aż 310 stron druku. Nauczyli redaktorów, jak powinno robić się to dobrze i… praca ruszyła. Przez wiele tygodni teksty o finansach były dostosowywane do zasad prostego języka. Badania ostatecznej wersji serwisu pokazały, że wszystkie cechy stylu są w normie.  Teraz od komunikatów nie powinno robić się nam słabo, ponieważ trudnością dorównują artykuły czytane na co dzień w dobrej prasie – jak wyjaśnił kierownik Pracowni, dr Tomasz Piekot.

W Moje ING można już dodawać podgląd z kont innych banków!

Pracownia Proste Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego działa od 8 lat. Certyfikat zdobyła nie tylko bankowość ING, ale i Powszechny Zakład Ubezpieczeń za Ogólne Warunki Ubezpieczenia – W Razie Wypadku. Każda instytucja, firma czy urząd może śmiało zgłosić się do Wydziału Filologicznego z prośbą o ocenę tekstów. Oby w przyszłości do Pracowni skierowało się jak najwięcej firm i urzędów, żeby nam wszystkim było łatwiej i lepiej. Dobrze jest przecież rozumieć, co się do nas mówi – szczególnie podczas załatwiania istotnych spraw w bankach i urzędach.