14

in-flak w testach czyli pierwsza próba zarabiania na Flakerze

Flaker.pl to serwis o którym pisałem już dość sporo dlatego nie będę się powtarzał opisując czym jest ta strona i co można na niej zrobić i dlaczego akurat taka forma komunikacji mnie osobiście bardziej przekonuje niż Twitter i jemu podobne serwisy. W przeciwieństwie do Blipa, którego właścicielem jest Gadu Gadu, Flaker w pewnym momencie musi […]

Flaker.pl to serwis o którym pisałem już dość sporo dlatego nie będę się powtarzał opisując czym jest ta strona i co można na niej zrobić i dlaczego akurat taka forma komunikacji mnie osobiście bardziej przekonuje niż Twitter i jemu podobne serwisy. W przeciwieństwie do Blipa, którego właścicielem jest Gadu Gadu, Flaker w pewnym momencie musi generować jakiś dochód (bo nikt nie będzie charytatywnie utrzymywał takiego serwisu (a jest on coraz bardziej wymagający jeśli chodzi o infrastrukturę. Moim zdaniem próba z reklamą na tak wczesnym etapie rozwoju to dobry pomysł.

System reklamowy na flakerze nazywa się „in-flak” i właśnie rozpoczęły się jego testy. In-flak pozwala jednocześnie zarabiać użytkownikom jak i twórcom flakera:

Reklama “in-flak” to reklama tekstowa wyświetlona we wpisach konkretnego Flakerowicza, do którego zgłosi się reklamodawca z ofertą, którą zaakceptuje Flakerowicz. Rola Flakera ogranicza się do rozliczania całej transakcji i pobierania prowizji.


Czyli Ja jako użytkownik dostaję od potencjalnego reklamodawcy propozycję reklamy za określoną stawkę, Flaker pobiera prowizję za zarządzanie i rozliczanie reklamy i wszyscy są zadowoleni. Maksymalnie każdy użytkownik flakera może sprzedaż 3 reklamy, które będą wyświetlane naprzemiennie w jego wpisach.

Model niema idealny pod warunkiem, że znajdą się reklamodawcy a do tego jak wiemy potrzebny jest „ruch”. Niestety Netguru czyli twórcy Flakera nadal nie pochwalili się jeszcze statystykami serwisu (Google Ad planner coś tam pokazuje aczkolwiek poprzez użycie Ajaxa w komentarzach wiadomo, że znacznej części aktywności nie widać) a w przypadku tego typu reklam przydał by się też statystyki poszczególnych profili użytkowników.


In-flack w akcji

Pytanie tylko czy reklama tekstowa jest na pewno efektywna? Wprawdzie wszyscy uważają, że nie inwazyjne reklamy są „cool” i jest to jedyna akceptowana przez internautów forma to jednak z punktu widzenia reklamodawców drobny tekst pod wpisem na flakerze może być po prostu nie wystarczający. Ja był bym chyba bardziej radykalny jeśli chodzi o reklamy. To znaczy pozwolił bym użytkownikom na umieszczanie na swoich miniblogach reklam graficznych – mogło by to działać na bazie podobnej mechanik jaka teraz in-flack.

Do zrobienia i wymyślenia jeśli chodzi o sposób zarabiania na mikroblogach i serwisach typu Flaker jest jeszcze bardzo dużo. Netguru zaczęło i jest o krok bliżej od tych którzy nadal myślą co zrobić, a z tego co można było przeczytać na blogu in-flak to tylko jeden z pomysłów na pieniądze i z pewnością będą pojawiać się kolejne.

W każdym razie trzymam kciuk i mam nadzieję, że in-flak czy też cokolwiek w co po testach ewoluuje będzie udanym pomysłem i da zarobić zarówno twórcom serwisu jak i użytkownikom.