1

Ile to jest 200 milionów dolarów?

TechCrunch podał, że krąży plotka o tym jakoby serwis slide.com (hosting zdjęć, widgety itp) przymierzał się do następnej rundy finansowania wyceniając swoją firmę na 200 milionów dolarów (serwis ten w zeszłym roku również pozyskał sponsorów – jednak suma dofinansowani nie była ujawniona) W pierwszej chwili informacja taka (abstrahując od tego czy prawdziwa) budzi mieszane odczucia […]


TechCrunch podał, że krąży plotka o tym jakoby serwis slide.com (hosting zdjęć, widgety itp) przymierzał się do następnej rundy finansowania wyceniając swoją firmę na 200 milionów dolarów (serwis ten w zeszłym roku również pozyskał sponsorów – jednak suma dofinansowani nie była ujawniona)

W pierwszej chwili informacja taka (abstrahując od tego czy prawdziwa) budzi mieszane odczucia przywołujące na myśl bańkę internetową jaka kiedyś pękła. Jeśli jednak przyjrzymy się Slide.com to zobaczymy, jakie zasoby i jaki biznes generuje ten serwis.


Czy tak wygląda serwis za 200 milionów dolarów?

Z strony About us dowiadujemy się, że serwis który powstała w 2005 jest obecny w tej chwili w 200 krajach na świecie generując miesięcznie około 130 milionów unikalnych użytkowników. W serwisie tworzone jest ponad milion widgetów dziennie, slide serwuje 45 milionów aplikacji na samym facebooku z których dziennie korzysta ponad 5 milionów ludzi.

Utrzymanie takiego serwisu to nie jest trywialne, Slide.com zatrudnia 60 osób wydając 600 tysięcy dolarów miesięcznie na wypłaty.

Czy taki serwis wart jest 200 milionów dolarów ? – z pewnością zasoby, dochody i ruch jaki generuje to miejsce są w stanie po części usprawiedliwić nawet tak wysoką wycenę.

Przyznam szczerze, że dla mnie rozmiar przedsięwzięcia jakim jest slide.com był zaskoczeniem, szczególnie liczby które przytoczyłem (słyszałem wiele razy o tym serwisie ale nigdy z niego nie korzystałem i pewnie dlatego informacje te robią na mnie takie wrażenie)