12

II edycja Generation mobile, czyli więcej i lepiej

Dziś rozpoczęła się druga już edycja konferencji zorganizowanej przez Antyweb i NoNoobs, koncentrującej się na rynku mobilnym, rozwijającym się w błyskawicznym tempie. W zeszłym roku konferencja przyciągnęła około dwustu fanów nowych technologii, teraz warszawską aulę wypełnia prawie 400 osób. Oto relacja z trzech pierwszych konferencyjnych prezentacji, czyli wyników badań dotyczących rozwoju technologii mobilnych w Polsce, […]

Dziś rozpoczęła się druga już edycja konferencji zorganizowanej przez Antyweb i NoNoobs, koncentrującej się na rynku mobilnym, rozwijającym się w błyskawicznym tempie. W zeszłym roku konferencja przyciągnęła około dwustu fanów nowych technologii, teraz warszawską aulę wypełnia prawie 400 osób. Oto relacja z trzech pierwszych konferencyjnych prezentacji, czyli wyników badań dotyczących rozwoju technologii mobilnych w Polsce, Spotify i Evernote.

GenerationMobile_0005

Wyniki dedykowanego badania Generation Mobile 2013 – „Down-head generation”

Jako pierwsi na scenę wkroczyli Dariusz Sokołowski (NoNoobs.pl) i Krzysztof Sobieszek (NK), którzy przedstawili wyniki badań NK Research dotyczące rewolucji mobilnej jaka obecnie ma miejsce w Polsce. Co z niej wynika?

  • Popularność smartfonów rośnie – to chyba nie dziwi nikogo. Typowy „smartfonowiec” jest człowiekiem lepiej wykształconym od typowego internauty i częściej zamieszkoje duże miasta.
  • Najpopularniejszą marką pozostaje Samsung, jednak widać też powrót Nokii do łaski konsumentów
  • Coraz więcej osób korzysta z mobilnej bankowości, najczęściej do sprawdzania stanu konta i robienia przelewów. Większość respondentów jest zgodna, że smartfon niedługo zastąpi nam portfel.
  • Najwięcej aplikacji przez nas ściąganych ma zastosowanie w rozrywce (aplikacje muzyczne, komunikacyjne, gry).
  • Smartfon staramy się zawsze mieć przy sobie, czujemy się nieszczęśliwi gdy nie mamy go pod ręką.
  • Na koniec ciekawostka: najczęściej używamy go w toalecie, choć wzrósł udział korzystania z niego w kościele, a także… podczas stosunku seksualnego.GenerationMobile_0021      GenerationMobile_0070 GenerationMobile_0071 GenerationMobile_0072 GenerationMobile_0073 GenerationMobile_0074

Building apps for multiple platforms and scaling development

Następnie scenę dla siebie zaskarbił Patric Broman ze Spotify, który mówił o tworzeniu aplikacji na wiele platform jednocześnie. Na wstępie rozbawił on publiczność kilkoma anegdotami związanymi z powstaniem i działalnością Spotify, dowiedzieliśmy się m.in., że koncepcja firmy narodziła się przy piwie w jednym z pubów.GenerationMobile_0050

Już w 2006 roku twórcy serwisu mieli wizję świata, którym rządzą mobilne technologie, trzeba w tym miejscu dostrzec ich ogromne wizjonerstwo, gdyż był to czas kiedy nikt jeszcze nie słyszał o iPhonie.

GenerationMobile_0008

Bardzo ważną składową pracy w Spotify i ich filozofii tworzenia aplikacji, jest dzielenie teamów projektowych na niewielkie, dziesięcioosobowe zespoły, w których znajdują się specjaliści obeznani z każdym z wiodących systemów.

Building a Global Startup – Challenges and Rewards

Kolejnym gościem konferencji jest Dmitry Stavisky z Evernote, który na początku pochwalił się ekspansją firmy na światowych rynkach dokonaną w bardzo krótkim czasie, licząc od momentu startu w Krzemowej Dolinie. Jak udało im się tego dokonać?

GenerationMobile_0061

Dmitry wymienił kilka czynników: users (ogromna pula potencjalnych użytkowników, zwłaszcza na wschodzących, azjatyckich rynkach), talent (dotarcie utalentowanych zasobów ludzkich), capital (uzyskanie wsparcia od międzynarodowych inwestorów), people.

GenerationMobile_0075

Prelegent odniósł się także do niedawnej premiery Google Keep. Określił ją jako ciekawą inicjatywę, której będą starali się ciągle przyglądać. Zauważył jednak, że jest jeszcze za wcześnie, aby cokolwiek w związku z jej konkurencyjnością na rynku prorokować.

GenerationMobile_0076 GenerationMobile_0077

qualcommPartnerem Generalnym Generation Mobile 2013 jest firma Qualcomm.

allegroPartnerem relacji z konferencji jest firma Allegro.

 

Fotografie: Jan Rybczyński