Telekomy

Wyniki za I kwartał 2020 Plusa i T-Mobile. Łączenie usług jednak robi różnicę

Grzegorz Ułan
Wyniki za I kwartał 2020 Plusa i T-Mobile. Łączenie usług jednak robi różnicę
1

Wczoraj dzieliliśmy się z Wami wynikami za I kwartał 2020 roku dwóch największych operatorów w Polsce - Orange i Play, dziś swoimi pochwaliła się dwójka pozostałych - Plus i T-Mobile.

To dwie dość osobliwe i charakterystyczne pary. Orange, który od wielu lat stawia na konwergencję i łączenie usług. Play z kolei, dostrzegł w tym potencjał dopiero niedawno i to w mocno ograniczonej formie (proteza telewizji), dołączyli nawet do oferty internet stacjonarny, ale tylko przez pośrednika (Vectra) Efekt? Orange odbudowywał swoją pozycję systematycznie, dzięki rozbudowie własnej infrastruktury oraz właśnie łączeniu usług, znowu udało mu się stać operatorem z największą liczbą kart SIM.

Konwergencja to słuszna i logiczna droga do pozyskania jak największej liczby klientów. Dla klientów to łatwość i wygoda, lepiej zakupić usługi komórkowe, internet czy telewizję u jednego operatora niż bawić się z fakturami oraz płatnościami u różnych dostawców. Dla operatora, to budowanie lojalności i zatrzymywanie klientów u siebie na dłużej.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów.

Widać to też w drugiej niemal identycznej parze operatorów - Plus i T-Mobile. Plus z szerokim wachlarzem usług, z których klienci mogą skorzystać i połączyć w jedno, płacą za każdą z nich taniej niż osobno czy u innego operatora. T-Mobile skupiony i nastawiony do tej pory tylko na usługi komórkowe, zaczyna dopiero dostrzegać konieczność poszerzania portfolio, stąd między innymi umowy z innymi operatorami na świadczenie usług dostępu do światłowodów.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie – notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni.

To nastawienie operatorów widać też w wynikach, nie tylko finansowych rzecz jasna - większa ilość usług to większe przychody, ale i w bazie kart SIM. Klienci, którzy kupują u operatora telewizję czy internet, z dużym prawdopodobieństwem skorzystają też z oferty komórkowej, bo zwyczajnie dostaną to taniej.

To dwie dość osobliwe i charakterystyczne pary. Orange, który od wielu lat stawia na konwergencję i łączenie usług. Play z kolei, dostrzegł w tym potencjał dopiero niedawno i to w mocno ograniczonej formie (proteza telewizji), dołączyli nawet do oferty internet stacjonarny, ale tylko przez pośrednika (Vectra) Efekt? Orange odbudowywał swoją pozycję systematycznie, dzięki rozbudowie własnej infrastruktury oraz właśnie łączeniu usług, znowu udało mu się stać operatorem z największą liczbą kart SIM.

Konwergencja to słuszna i logiczna droga do pozyskania jak największej liczby klientów. Dla klientów to łatwość i wygoda, lepiej zakupić usługi komórkowe, internet czy telewizję u jednego operatora niż bawić się z fakturami oraz płatnościami u różnych dostawców. Dla operatora, to budowanie lojalności i zatrzymywanie klientów u siebie na dłużej.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów.

Widać to też w drugiej niemal identycznej parze operatorów - Plus i T-Mobile. Plus z szerokim wachlarzem usług, z których klienci mogą skorzystać i połączyć w jedno, płacą za każdą z nich taniej niż osobno czy u innego operatora. T-Mobile skupiony i nastawiony do tej pory tylko na usługi komórkowe, zaczyna dopiero dostrzegać konieczność poszerzania portfolio, stąd między innymi umowy z innymi operatorami na świadczenie usług dostępu do światłowodów.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie – notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni.

To nastawienie operatorów widać też w wynikach, nie tylko finansowych rzecz jasna - większa ilość usług to większe przychody, ale i w bazie kart SIM. Klienci, którzy kupują u operatora telewizję czy internet, z dużym prawdopodobieństwem skorzystają też z oferty komórkowej, bo zwyczajnie dostaną to taniej.

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec 2019 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12186 10954 1232
Karty SIM – postpaid 9690 7504 2186
Kart SIM – prepaid 2496 3450 -954

 

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec marca 2020 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 2466 3452 -986

 

W Plusie zdecydowanie wyraźniej i większym zakresie rośnie baza klientów, ale jest jeszcze jeden charakterystyczny wynik dla tych dwóch par. By to pokazać, zerknijmy jeszcze na wyniki już całej „wielkiej czwórki” za I kwartał 2020 roku.

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po I kwartale 2020 r. Orange Play Różnica Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15436 15197 239 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 10342 9971 371 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 5095 5226 -131 2466 3452 -986

 

Zarówno Orange przoduje nad Play, jak i Plus nad T-Mobile w liczbie klientów abonamentowych, czyli najbardziej stabilnej, lojalnej no i dochodowej. Play ma więcej klientów na kartę niż Orange, tak jak T-Mobile niż Plus, ale to są klienci, którzy dziś są, a jutro ich nie ma. Nie oznacza to też, że Orange i Plus odpuścili oferty na kartę, ale prawdopodobnie przenoszą ich do ofert postpaid, dzięki innym usługom w ofercie, które dostępne są tylko w abonamentach.

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec 2019 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12186 10954 1232
Karty SIM – postpaid 9690 7504 2186
Kart SIM – prepaid 2496 3450 -954

 

To dwie dość osobliwe i charakterystyczne pary. Orange, który od wielu lat stawia na konwergencję i łączenie usług. Play z kolei, dostrzegł w tym potencjał dopiero niedawno i to w mocno ograniczonej formie (proteza telewizji), dołączyli nawet do oferty internet stacjonarny, ale tylko przez pośrednika (Vectra) Efekt? Orange odbudowywał swoją pozycję systematycznie, dzięki rozbudowie własnej infrastruktury oraz właśnie łączeniu usług, znowu udało mu się stać operatorem z największą liczbą kart SIM.

Konwergencja to słuszna i logiczna droga do pozyskania jak największej liczby klientów. Dla klientów to łatwość i wygoda, lepiej zakupić usługi komórkowe, internet czy telewizję u jednego operatora niż bawić się z fakturami oraz płatnościami u różnych dostawców. Dla operatora, to budowanie lojalności i zatrzymywanie klientów u siebie na dłużej.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów.

Widać to też w drugiej niemal identycznej parze operatorów - Plus i T-Mobile. Plus z szerokim wachlarzem usług, z których klienci mogą skorzystać i połączyć w jedno, płacą za każdą z nich taniej niż osobno czy u innego operatora. T-Mobile skupiony i nastawiony do tej pory tylko na usługi komórkowe, zaczyna dopiero dostrzegać konieczność poszerzania portfolio, stąd między innymi umowy z innymi operatorami na świadczenie usług dostępu do światłowodów.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie – notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni.

To nastawienie operatorów widać też w wynikach, nie tylko finansowych rzecz jasna - większa ilość usług to większe przychody, ale i w bazie kart SIM. Klienci, którzy kupują u operatora telewizję czy internet, z dużym prawdopodobieństwem skorzystają też z oferty komórkowej, bo zwyczajnie dostaną to taniej.

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec 2019 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12186 10954 1232
Karty SIM – postpaid 9690 7504 2186
Kart SIM – prepaid 2496 3450 -954

 

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec marca 2020 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 2466 3452 -986

 

W Plusie zdecydowanie wyraźniej i większym zakresie rośnie baza klientów, ale jest jeszcze jeden charakterystyczny wynik dla tych dwóch par. By to pokazać, zerknijmy jeszcze na wyniki już całej „wielkiej czwórki” za I kwartał 2020 roku.

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po I kwartale 2020 r. Orange Play Różnica Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15436 15197 239 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 10342 9971 371 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 5095 5226 -131 2466 3452 -986

 

Zarówno Orange przoduje nad Play, jak i Plus nad T-Mobile w liczbie klientów abonamentowych, czyli najbardziej stabilnej, lojalnej no i dochodowej. Play ma więcej klientów na kartę niż Orange, tak jak T-Mobile niż Plus, ale to są klienci, którzy dziś są, a jutro ich nie ma. Nie oznacza to też, że Orange i Plus odpuścili oferty na kartę, ale prawdopodobnie przenoszą ich do ofert postpaid, dzięki innym usługom w ofercie, które dostępne są tylko w abonamentach.

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec marca 2020 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 2466 3452 -986

 

W Plusie zdecydowanie wyraźniej i większym zakresie rośnie baza klientów, ale jest jeszcze jeden charakterystyczny wynik dla tych dwóch par. By to pokazać, zerknijmy jeszcze na wyniki już całej „wielkiej czwórki” za I kwartał 2020 roku.

To dwie dość osobliwe i charakterystyczne pary. Orange, który od wielu lat stawia na konwergencję i łączenie usług. Play z kolei, dostrzegł w tym potencjał dopiero niedawno i to w mocno ograniczonej formie (proteza telewizji), dołączyli nawet do oferty internet stacjonarny, ale tylko przez pośrednika (Vectra) Efekt? Orange odbudowywał swoją pozycję systematycznie, dzięki rozbudowie własnej infrastruktury oraz właśnie łączeniu usług, znowu udało mu się stać operatorem z największą liczbą kart SIM.

Konwergencja to słuszna i logiczna droga do pozyskania jak największej liczby klientów. Dla klientów to łatwość i wygoda, lepiej zakupić usługi komórkowe, internet czy telewizję u jednego operatora niż bawić się z fakturami oraz płatnościami u różnych dostawców. Dla operatora, to budowanie lojalności i zatrzymywanie klientów u siebie na dłużej.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela:

Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów.

Widać to też w drugiej niemal identycznej parze operatorów - Plus i T-Mobile. Plus z szerokim wachlarzem usług, z których klienci mogą skorzystać i połączyć w jedno, płacą za każdą z nich taniej niż osobno czy u innego operatora. T-Mobile skupiony i nastawiony do tej pory tylko na usługi komórkowe, zaczyna dopiero dostrzegać konieczność poszerzania portfolio, stąd między innymi umowy z innymi operatorami na świadczenie usług dostępu do światłowodów.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Dobry plan i wytrwałość w jego realizacji procentują. Po kwartałach, w których koncentrowaliśmy się na optymalizacji naszego modelu biznesowego i zbudowaniu naszej oferty wokół założenia troski o doświadczenie klienta oraz wychodzenie naprzeciw wszystkim jego potrzebom znaleźliśmy się w miejscu, w którym te wszystkie działania przekładają się na stałą poprawę pozycji rynkowej. Co za tym idzie – notujemy stabilny wzrost wyników finansowych. Wyraźnie widoczne jest to w wynikach za pierwszy kwartał tego roku: zwiększamy nie tylko liczbę klientów, jak i ich lojalność. Klienci kupują u nas coraz więcej usług i są z nich bardzo zadowoleni.

To nastawienie operatorów widać też w wynikach, nie tylko finansowych rzecz jasna - większa ilość usług to większe przychody, ale i w bazie kart SIM. Klienci, którzy kupują u operatora telewizję czy internet, z dużym prawdopodobieństwem skorzystają też z oferty komórkowej, bo zwyczajnie dostaną to taniej.

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec 2019 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12186 10954 1232
Karty SIM – postpaid 9690 7504 2186
Kart SIM – prepaid 2496 3450 -954

 

Baza kart SIM w Plus i T-Mobile na koniec marca 2020 roku Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 2466 3452 -986

 

W Plusie zdecydowanie wyraźniej i większym zakresie rośnie baza klientów, ale jest jeszcze jeden charakterystyczny wynik dla tych dwóch par. By to pokazać, zerknijmy jeszcze na wyniki już całej „wielkiej czwórki” za I kwartał 2020 roku.

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po I kwartale 2020 r. Orange Play Różnica Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15436 15197 239 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 10342 9971 371 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 5095 5226 -131 2466 3452 -986

 

Zarówno Orange przoduje nad Play, jak i Plus nad T-Mobile w liczbie klientów abonamentowych, czyli najbardziej stabilnej, lojalnej no i dochodowej. Play ma więcej klientów na kartę niż Orange, tak jak T-Mobile niż Plus, ale to są klienci, którzy dziś są, a jutro ich nie ma. Nie oznacza to też, że Orange i Plus odpuścili oferty na kartę, ale prawdopodobnie przenoszą ich do ofert postpaid, dzięki innym usługom w ofercie, które dostępne są tylko w abonamentach.

"Wielka czwórka" - Baza kart SIM po I kwartale 2020 r. Orange Play Różnica Cyfrowy Polsat T-Mobile Różnica
Liczba kart SIM – ogólnie (tys.) 15436 15197 239 12270 10982 1288
Karty SIM – postpaid 10342 9971 371 9804 7530 2274
Kart SIM – prepaid 5095 5226 -131 2466 3452 -986

 

Zarówno Orange przoduje nad Play, jak i Plus nad T-Mobile w liczbie klientów abonamentowych, czyli najbardziej stabilnej, lojalnej no i dochodowej. Play ma więcej klientów na kartę niż Orange, tak jak T-Mobile niż Plus, ale to są klienci, którzy dziś są, a jutro ich nie ma. Nie oznacza to też, że Orange i Plus odpuścili oferty na kartę, ale prawdopodobnie przenoszą ich do ofert postpaid, dzięki innym usługom w ofercie, które dostępne są tylko w abonamentach.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu