Hyundai opublikował (choć jeszcze nie na swoich stronach) polski cennik nowego modelu i30, który powinien wkrótce trafić do oferty w salonach. Startuje od 69 900 PLN za hatchback z wolnossącym silnikiem o pojemności 1.5 i mocy 110 KM. To tylko nieznacznie więcej niż obecny model.
Hyundai i30 drożeje tylko nieznacznie
Porównując ceny nowego Hyundaia i30 z odchodzącym modelem można zauważyć, że różnica wcale nie jest taka duża. Owszem, na wyprzedaży modele z rocznika 2019 można kupić nawet za 59 900 PLN, ale w standardowej ofercie najtańsza odmiana z silnikiem 1.4 MPI (100 KM) kosztuje 67 900 PLN, czyli ledwie 2000 PLN mniej niż nowy model, który ma lepsze wyposażenie standardowe. Wersja 1.0 T-GDI z manualną przekładnią jest nawet tańsza niż odchodzący model, więc wyraźnie widać, że Koreańczycy mają zamiar mocno powalczyć o klienta. Hyundai i30 jest wyraźnie tańszy niż VW Golf czy Ford Focus z porównywalnymi jednostkami napędowymi.
Hyundai i30 | Classic Plus | Comfort | Premium |
1.5 DPI 6MT 110 KM | 69 900 PLN | 77 900 PLN | - |
1.0 T-GDI 6MT 120 KM | 72 900 PLN | 80 900 PLN | - |
1.0 T-GDI 7DCT 120 KM | 78 900 PL | 86 900 PLN | - |
1.5 T-GDI 6iMT 160 KM 48V | 81 400 PLN | 89 400 PLN | 103 400 PLN |
1.5 T-GDI 7DCT 160 KM 48V | - | 95 400 PLN | 111 400 PLN |
1.6 CRDi 6MT 115 KM | 83 600 PLN | 91 600 PLN | - |
1.6 CRDi 7DCT 115 KM | 89 600 PLN | 97 600 PLN | - |
Ceny podane w tabelce dotyczą hatchbacka, za wersję kombi trzeba doliczyć do każdej z nich 3000 PLN. Dostępny będzie także Fastback (liftback), ale tylko z jednostkami benzynowymi 1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI, a jego cena jest o 5500 PLN wyższa (nieco mniej w wersji wyposażenia Premium). Warto zwrócić też uwagę na fakt, że jednostka 1.5 T-GDI dostępna jest tylko z instalacją miękkiej hybrydy, która obniża spalanie i poprawia jakość pracy systemu start/stop. Manualna skrzynia biegów 6iMT jest rozłączana od silnika po puszczenia pedału przyśpieszenia, dzięki czemu silnik można część i szybciej wyłączyć oszczędzając paliwo. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce.
Hyundai i30 Classic Plus - jakie wyposażenie?
W standardowym wyposażeniu wszystkich modeli znajdziemy całkiem bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, z których większość jest już wymagana przepisami. Mamy tutaj zatem system zapobiegania kolizjom z innymi pojazdami i pieszymi, asystenta utrzymania na pasie ruchu, asystenta świateł drogowych, monitorowanie uwagi kierowcy oraz 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny). Poza tym w wersji Classic Plus znajdziemy między innymi system Bluetooth oraz radio z wyświetlaczem o przekątnej 3,8 cala (bez Android Auto/Apple Car Play) i sterowaniem na kierownicy, manualną klimatyzację oraz tempomat. W standardzie są też między innymi sterowane elektrycznie szyby z przodu i z tyłu oraz lusterka, podwójna podłoga bagażnika oraz gniazdka 12V w kokpicie oraz w bagażniku.
Hyundai i30 Comfort i Premium
W wersji Comfort dostajemy dodatkowo automatyczną klimatyzację, system inforozrywki z wyświetlaczem o przekątnej 8 cali i wsparciem dla Android Auto/Car Play, felgi aluminiowe o średnicy 16 cali, przyciemnione szyby z tyłu, lusterka z zintegrowanymi kierunkowskazami i podłokietnik na tylnej kanapie. Natomiast w wersji Premium dostajemy do tego jeszcze bezkluczykowy dostęp, powitalne oświetlenie, elektryczny hamulec postojowy, bezprzewodową ładowarkę oraz felgi o średnicy 17 cali. Dodatkowo dostępny jest system monitorowania martwego pola, ostrzegania o ruchu poprzecznym oraz poduszka kolanowa dla kierowcy.
W tej chwili nie jest jeszcze dostępna wersja N-Line, którą widzicie na zdjęciach powyżej. Trafi do oferty w późniejszym czasie i można oczekiwać, że cenowo załapie się gdzieś pomiędzy wersją Comfort, a Premium.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu