Motoryzacja

Jest cennik nowego Hyundaia i30, startuje od 69 900 PLN

Kamil Pieczonka
Jest cennik nowego Hyundaia i30, startuje od 69 900 PLN
Reklama

Hyundai opublikował (choć jeszcze nie na swoich stronach) polski cennik nowego modelu i30, który powinien wkrótce trafić do oferty w salonach. Startuje od 69 900 PLN za hatchback z wolnossącym silnikiem o pojemności 1.5 i mocy 110 KM. To tylko nieznacznie więcej niż obecny model.

Hyundai i30 drożeje tylko nieznacznie

Porównując ceny nowego Hyundaia i30 z odchodzącym modelem można zauważyć, że różnica wcale nie jest taka duża. Owszem, na wyprzedaży modele z rocznika 2019 można kupić nawet za 59 900 PLN, ale w standardowej ofercie najtańsza odmiana z silnikiem 1.4 MPI (100 KM) kosztuje 67 900 PLN, czyli ledwie 2000 PLN mniej niż nowy model, który ma lepsze wyposażenie standardowe. Wersja 1.0 T-GDI z manualną przekładnią jest nawet tańsza niż odchodzący model, więc wyraźnie widać, że Koreańczycy mają zamiar mocno powalczyć o klienta. Hyundai i30 jest wyraźnie tańszy niż VW Golf czy Ford Focus z porównywalnymi jednostkami napędowymi.

Reklama
Hyundai i30 Classic Plus Comfort Premium
1.5 DPI 6MT 110 KM 69 900 PLN 77 900 PLN -
1.0 T-GDI 6MT 120 KM 72 900 PLN 80 900 PLN -
1.0 T-GDI 7DCT 120 KM 78 900 PL 86 900 PLN -
1.5 T-GDI 6iMT 160 KM 48V 81 400 PLN 89 400 PLN 103 400 PLN
1.5 T-GDI 7DCT 160 KM 48V - 95 400 PLN 111 400 PLN
1.6 CRDi 6MT 115 KM 83 600 PLN 91 600 PLN -
1.6 CRDi 7DCT 115 KM 89 600 PLN 97 600 PLN -

Ceny podane w tabelce dotyczą hatchbacka, za wersję kombi trzeba doliczyć do każdej z nich 3000 PLN. Dostępny będzie także Fastback (liftback), ale tylko z jednostkami benzynowymi 1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI, a jego cena jest o 5500 PLN wyższa (nieco mniej w wersji wyposażenia Premium). Warto zwrócić też uwagę na fakt, że jednostka 1.5 T-GDI dostępna jest tylko z instalacją miękkiej hybrydy, która obniża spalanie i poprawia jakość pracy systemu start/stop. Manualna skrzynia biegów 6iMT jest rozłączana od silnika po puszczenia pedału przyśpieszenia, dzięki czemu silnik można część i szybciej wyłączyć oszczędzając paliwo. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce.


Hyundai i30 Classic Plus - jakie wyposażenie?

W standardowym wyposażeniu wszystkich modeli znajdziemy całkiem bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa, z których większość jest już wymagana przepisami. Mamy tutaj zatem system zapobiegania kolizjom z innymi pojazdami i pieszymi, asystenta utrzymania na pasie ruchu, asystenta świateł drogowych, monitorowanie uwagi kierowcy oraz 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny). Poza tym w wersji Classic Plus znajdziemy między innymi system Bluetooth oraz radio z wyświetlaczem o przekątnej 3,8 cala (bez Android Auto/Apple Car Play) i sterowaniem na kierownicy, manualną klimatyzację oraz tempomat. W standardzie są też między innymi sterowane elektrycznie szyby z przodu i z tyłu oraz lusterka, podwójna podłoga bagażnika oraz gniazdka 12V w kokpicie oraz w bagażniku.


Hyundai i30 Comfort i Premium

W wersji Comfort dostajemy dodatkowo automatyczną klimatyzację, system inforozrywki z wyświetlaczem o przekątnej 8 cali i wsparciem dla Android Auto/Car Play, felgi aluminiowe o średnicy 16 cali, przyciemnione szyby z tyłu, lusterka z zintegrowanymi kierunkowskazami i podłokietnik na tylnej kanapie. Natomiast w wersji Premium dostajemy do tego jeszcze bezkluczykowy dostęp, powitalne oświetlenie, elektryczny hamulec postojowy, bezprzewodową ładowarkę oraz felgi o średnicy 17 cali. Dodatkowo dostępny jest system monitorowania martwego pola, ostrzegania o ruchu poprzecznym oraz poduszka kolanowa dla kierowcy.


W tej chwili nie jest jeszcze dostępna wersja N-Line, którą widzicie na zdjęciach powyżej. Trafi do oferty w późniejszym czasie i można oczekiwać, że cenowo załapie się gdzieś pomiędzy wersją Comfort, a Premium.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama