Apple

HomePod się nie sprawdził i znika z oferty. Apple pokłada nadzieje w wersji mini

Krzysztof Rojek
HomePod się nie sprawdził i znika z oferty. Apple pokłada nadzieje w wersji mini
6

Nie wszystkie pomysły Apple okazują się trafione. Jednym z mniej udanych był HomePod, który po 4 latach znika z rynku.

Ciężko w to uwierzyć, ale w tym roku mijają już 4 lata od premiery Apple HomePod, czyli pierwszego inteligentnego głośnika firmy z Cupertino. Apple, będące jedną z pierwszych firm, która zaprezentowała światu "pełnoprawnego" asystenta głosowego, niestety nie do końca radzi sobie w tym wyścigu z Googlem i Amazonem. Nie tylko Siri może działać tylko na urządzeniach Apple (a w przypadku inteligentnych głośników tych nie ma zbyt wiele), ale też funkcje asystenta są dosyć mocno ograniczone względem tego, co potrafi konkurencja, co nie współgrało z jego wysoką ceną. Apple przez 4 lata utrzymywało w sprzedaży HomePoda, niedawno dodając do niego niedawno wersję "mini". Teraz okazuje się, że mniejsza wersja będzie jedyną w ofercie firmy.

Chcecie kupić HomePoda, musicie się spieszyć. Apple wycofuje go ze sprzedaży

Apple udzieliło krótkiej wypowiedzi serwisowi Tech Crunch, w której następująco tłumaczy swoją decyzję o zaprzestaniu produkcji HomePodów:

HomePod mini bardzo dobrze sprzedaje się od momentu debiutu zeszłej jesieni, oferując klientom niesamowity dźwięk, asystenta Siri i inteligentne sterowanie domem za jedyne 99 dolarów. Obecnie koncentrujemy nasze wysiłki właśnie na HomePod mini i jednocześnie wycofujemy ze sprzedaży oryginalny HomePod. Urządzenie będzie nadal dostępne do wyczerpania zapasów w sklepie internetowym Apple, sklepach detalicznych Apple i autoryzowanych sprzedawcach Apple. Apple oczywiście zapewni osobom, które już kupiły HomePoda, aktualizacje oprogramowania oraz serwis i wsparcie w ramach Apple Care.

Jak widać, za decyzją producenta nie stoją jakiekolwiek względy ideologiczne, jak to było w przypadku niektórych poprzednich produktów. Tym razem zadecydowała czysta ekonomia - oryginalny HomePod był po prostu zbyt drogi i nawet "magia Apple" nie była w stanie uzasadnić tej ceny. Możemy się więc spodziewać, że jeżeli zobaczymy jeszcze jakąkolwiek próbę podbicia rynku smart speakerów przez Apple, to ich produkty będą raczej szły w stronę mniejszych urządzeń.

Źródło

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu