8

Groupon opóźnia debiut giełdowy

Groupon od jakiegoś już czasu zapatruje się na uszczknięcie dużej kwoty podczas debiutu giełdowego. Miesiąc temu rozprawiałem się na temat wejścia na giełdę w sytuacji, gdy popularność serwisu wcale nie rośnie. Byłem wtedy neutralnie nastawiony do tego wielkiego kroku, jednak doniesienia na temat Groupon Goods zmieniły trochę moje podejście. Myślę, że w obliczu nowych pomysłów […]

Groupon od jakiegoś już czasu zapatruje się na uszczknięcie dużej kwoty podczas debiutu giełdowego. Miesiąc temu rozprawiałem się na temat wejścia na giełdę w sytuacji, gdy popularność serwisu wcale nie rośnie. Byłem wtedy neutralnie nastawiony do tego wielkiego kroku, jednak doniesienia na temat Groupon Goods zmieniły trochę moje podejście. Myślę, że w obliczu nowych pomysłów na poprowadzenie firmy, Groupon ma szansę pozyskać sporą kwotę z giełdy i odpowiednio ją wykorzystać. Debiut giełdowy jest jednak opóźniony – dlaczego?

Groupon, według artykułu opublikowanego na Wall Street Journal On-line, miał zamiar wejść na giełdę tuż po święcie pracy, które w Stanach przypada na dzień 5 września. Tak się jednak nie stanie. TechCrunch donosi, że decyzja o opóźnieniu nie ma związku z nadzorem komisji Securities and Exchange Commission (który bada sprawę „wycieku” dokumentów), ale wahań na giełdzie, które mogłby się odbić na sprzedaży akcji Groupona.

Dla przypomnienia warto dodać, że w zeszłym roku gigant zakupów grupowych odrzucił propozycję przejęcia przez Google’a za 6 miliardów dolarów. Groupon najwidoczniej rzeczywiście liczy na sporą ilość gotówki z giełdy. Sam wniosek o wejście na giełdę został wypełniony już w czerwcu.