Od początku 2018 roku, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, trafiło kilkanaście ogłoszeń o akcjach serwisowych, dotyczących różnych marek. W sumie do Autoryzowanych Stacji Obsługi wezwanych będzie prawie 17 000 aut! Sprawdź, czy wśród tych, nie ma też Twojego!
Chociaż nowe samochody są coraz nowocześniejszymi konstrukcjami, a producenci wydłużają m.in. okresy międzyprzeglądowe, to nadal zdarzają się sytuacje kiedy potrzebują wezwać do serwisów właścicieli do swoich Autoryzowanych Stacji Obsługi na naprawy konkretnych elementów. Ogłoszenia o takich akcjach trafiają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który następnie publikuje je na swoich stronach internetowych. Od początku 2018 roku ogłoszonych zostało w dwanaście akcji dotyczących samochodów osobowych. Poniżej zebraliśmy wszystkie raporty, bowiem liczba aut, które muszą pojechać do serwisów zbliża się już do 17 000! Dla łatwiejszej identyfikacji, UOKiK publikuje na swoich stronach listy z numerami VIN samochodów objętych akcjami. Sprawdź, czy pośród ogłoszeń, nie ma Twojego samochodu!
Akcje serwisowe dotyczące samochodów
Pierwsze ogłoszenia dotyczące akcji serwisowych pojawiły się na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pojawiły się już 02 stycznia br. Przy tego typu ogłoszeniach, należy pamiętać, że UOKiK nie jest właściwym podmiotem do udzielania szczegółów dotyczących konkretnych akcji serwisowych. W tym wypadku należy skontaktować się z najbliższą Autoryzowaną Stacją Obsługi konkretnego producenta, by umówić się na sposób rozwiązania problemu. Oto dokładny spis poszczególnych akcji serwisowych dotyczących samochodów.
Infiniti
Na stronach UOKiK pojawiły się dwa ogłoszenia dotyczące samochodów Infiniti. IP Sp. Z o.o. ogłosiła dwie akcje serwisowe, które dotyczą:
- Infiniti Q30/QX30 wyprodukowanych od początku produkcji do 19.07.2017 roku w Wielkiej Brytanii.
- Infiniti Q50 i Q60 z benzynowym silnikiem 3.0 V6 wraz z turbodoładowaniem, wyprodukowanych miedzy 08.05.2015r. do 07.09.2017r. w Japonii.
W pierwszym przypadku wykryto wadliwy kabel łączący elektryczną kolumnę kierowniczą z masą. W przypadku uszkodzenia kabla i długotrwałego ignorowania świecącej kontrolki ostrzegawczej, może dojść do niekontrolowanego wystrzelenia poduszki powietrznej kierowcy. Akcja serwisowa dla modeli Q50 i Q60 dotyczy nieprawidłowego oprogramowania modułu sterowania silnikiem, który może przełożyć się na problemy z odpowiednim poziomem emisji spalin. Do serwisów zostanie wezwanych 482 egzemplarzy Q30 i QX30 oraz 60 Q50 i Q60. Szczegółowe listy numerów VIN aut objętych akcją znajdziecie na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. ogłosiła trzy akcje serwisowe dotyczące swoich samochodów. Dotyczą one:
- modeli: CLA, A, B, B-electric, GLA, C i GLC
- modeli: E-Coupe, E, C i GLK
- S-klass po faceliftingu
Dwie pierwsze akcje dotyczą niedostatecznego uziemienia kolumny kierowniczej z jednoczesnym uszkodzeniem ścieżek przewodzenia. W wyniku wyładowania może dojść do nieuzasadnionego wystrzelenia poduszki powietrznej. W przypadku Mercedesa klasy S po faceliftingu sprawa dotyczy nieprawidłowego funkcjonowania systemu odcinania zasilania po wypadku. W wyniku awarii mogą nie zadziałać automatyczne funkcje, uruchamiane po wypadku (np. odblokowanie zamków drzwi, uruchomienie świateł awaryjnych czy wykonanie automatycznych połączeń alarmowych). Do serwisów zostanie wezwanych łącznie 3383 samochody, a listy numerów VIN znajdziecie na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Peugeot i Citroen
Peugeot Polska wraz z Citroen Polska zgłosiły do UOKiK łącznie pięć akcji serwisowych. Dotyczą one:
- Peugeota 3008
- Citroena C-Zero
- Citroena C4 Picasso
- Citroena C4 Cactus
- Citroena C4 AirCross
Akcja obejmująca Peugeota 3008 dotyczy niewłaściwego położenia przewodów paliwowych w pobliżu osłony aerodynamicznej. Grozi to kontaktem przewodów z osłoną i ich uszkodzeniem, w wyniku czego dojść może do wycieku paliwa. W przypadku Citroena C-Zero dotyczy ona poduszki powietrznej pasażera, która poprzez niewłaściwą konstrukcję może nieprawidłowo zadziałać w czasie wypadku. Citroen C4 Picasso zmaga się z niską trwałością poszycia wewnętrznego maski silnika, przez co może dojść do pogorszenia stanu maski. Akcja dotycząca Citroena C4 Cactus obejmuje mocowanie rygla zamka pokrywy silnika, które w przypadku awarii może doprowadzić do samoczynnego otwarcia maski. Problemy dotyczące C4 AirCross obejmują korozję elementów siłowników tylnej klapy i problemów z otwieraniem i zamykaniem klapy bagażnika. Do serwisów zostanie wezwanych łącznie 4122 samochody, a listy numerów VIN znajdziecie na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Mazda
Firma Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce zgłosiła jedną akcję serwisową, która dotyczy:
- Mazda 6, model GJ wyprodukowanych w Japonii.
Akcja dotyczy samochodów wyposażonych w hamulec postojowy typu mechanicznego (linka). Do zacisku hamulcowego może przedostać się woda, powodując korodowanie części. W następstwie grozi to zakleszczeniem części hamulca postojowego w obudowie zacisku hamulcowego, co doprowadzić może do awarii hamulca postojowego. Do serwisów wezwanych zostanie 5370 aut, a listę numerów VIN znajdziecie na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Ford
Ford Polska Sp. Z o.o. zgłosił również jedna akcję serwisową, która dotyczy kilku modeli:
- Forda Fiesta ST, wyprodukowanych w fabryce w Kolonii od 19.02.2012 r. do 16.12.2014 r.,
- Kuga wyprodukowanych w fabryce w Elabuga od 01.07.2013 r. do 21.11.2014 r. oraz w fabryce w Valencji od 08.05.2012 r. do 20.12.2014 r.,
- Cmax i Focus wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis od 02.06.2010 r. do 22.12.2014 r.,
- Transit Connect wyprodukowanych w fabryce w Valencji od 08.05.2012 r. do 20.12.2014 r.;
Sprawa dotyczy możliwości wystąpienia miejscowego przegrzewania głowicy silnika, co może skutkować jej pęknięciem i wyciekiem oleju pod ciśnieniem. Wystąpienie tego zdarzenia grozi wywołaniem pożaru w komorze silnika. Akcją serwisową objęto łącznie 3117 samochodów, a numery VIN znajdziecie na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu